۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
حذف قیمت‌گذاری دستوری و کاهش فاصله ارز نیما با آزاد؛ ۲ انتظار بورس از دولت چهاردهم
دبیر کل کانون نهادهای‌ سرمایه‌گذاری ایران عنوان کرد؛

حذف قیمت‌گذاری دستوری و کاهش فاصله ارز نیما با آزاد؛ ۲ انتظار بورس از دولت چهاردهم

رسول سعدی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، حذف قیمت‌گذاری دستوری و کاهش فاصله نرخ ارز نیما با دلار آزاد را از جمله انتظارات کانون از دولت چهاردهم دانست.

رسول سعدی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، انجام اقدامات کارشناسی، علمی ومنطقی هم در اقتصاد و هم در بازار سرمایه را در دولت چهاردهم مهم خواند و گفت: برای بهبود وضعیت اقتصاد و رونق بورس، نیازمند انجام کار کارشناسی و علمی هستیم.

حذف قیمت گذاری دستوری

او، حذف قیمت گذاری دستوری را از دیگر انتظارات کانون نهادهای سرمایه گذاری برشمرد و افزود: قیمت گذاری دستوری در دهه‌های گذشته آسیب‌های قابل توجهی را به اقتصاد و بازار سرمایه وارد کرده است، از این رو انتظار می‌رود در دولت چهاردهم در این باره تجدید نظر شود.

کاهش فاصله ارز آزاد با نیما

سعدی گفت: انتظار دیگر کانون از دولت جدید را کاهش فاصله ارز آزاد با نیما دانست و گفت: شرکت‌های صادرکننده از جمله بخش‌های مهمی هستند که تا کنون تحت تاثیر فاصله معنادار نرخ ارز نیما با دلار آزاد با چالش‌های بی شماری روبه‌رو شده اند بنابراین، ضرورت دارد در دولت جدید، برای کاهش فاصله نرخ این دو ارز اقداماتی صورت گیرد تا هم آسیب‌های ناشی از این اقدام از بین برود و هم این شرکت‌ها از کاهش نرخ این دو ارز منتفع شوند. او در عین حال، کاهش فاصله ارز نیما با آزاد را به نفع شرکت های صادرکننده و صادرات عنوان کرد.

سعدی، افزایش واردات را از دیگر تبعات فاصله نرخ دلار نیما با آزاد ذکر کرد و توضیح داد: زمانی که فاصله نرخ دلار آزاد و نیما افزایش یابد، واردکننده تشویق و صادرکننده با چالش‌های بی‌شماری روبه‌رو می شود. از این رو، پیشنهاد می‌شود در دولت جدید توجه به این موضوع نیز در اولویت برنامه های رییس جمهور قرار گیرد.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری، همچنین خطاب به مسوولان دولت چهاردهم گفت: انتظار می رود در دولت جدید با انجام تصمیمات کارشناسی و علمی شاهد بهبود وضعیت اقتصاد به ویژه بازار سرمایه باشیم.

کد خبر: ۲۹۸٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha