۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
بررسی ۳۴۰۰ اعلام فرار مالیاتی در سامانه سوت زنی اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

بررسی ۳۴۰۰ اعلام فرار مالیاتی در سامانه سوت زنی اصفهان

اصفهان- مدبرنیا، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: خط قرمز ما فرار مالیاتی است و در این راستا تاکنون سه هزار و ۴۰۰ مورد از اعلام های ثبت شده درسامانه سوت زنی مورد بررسی قرار گرفته است.

احمدرضا مدبرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران از درون مردم هستند و به همین دلیل مردم سخنان این قشر را بهتر می‌پذیرند، اعتقاد ما در اداره کل امور مالیاتی استان این است که اجرای درست قانون نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی است.

وی افزود: این اداره کل با هدف وصول مالیات و تأمین بودجه در استان فعالیت می‌کند و در سال گذشته با وصول ۱۸.۴ هزار میلیارد تومان، ۹۸ درصد بودجه استان را تأمین کرده که نسبت به سال پیش از آن ۵۰ درصد رشد کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکیدکرد: چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض وصول شده است که رشد ۱۶ درصد نسبت به سال گذشته داشته و به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده که بالاترین وصولی مالیات پس از تهران متعلق به اصفهان است.

وی افزود: در سال جاری مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل از ۳۱ خردادماه تا ۱۵ مردادماه تمدید شد. نکته قابل توجه در سال مالیاتی جاری که برای اولین بار اتفاق افتاد، افرایش سقف درآمدی تبصره ماده ۱۰۰، از حدود ۶ میلیارد تومان به ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که استقبال خوبی به دنبال داشت.

مدبرنیا گفت: در واقع صاحبان مشاغل که تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش یا درآمد داشتند، می‌توانستند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند و همین مورد باعث شد تا دامنه افرادی که می توانند از تسهیلات ماده ۱۰۰ استفاده کنند به تعداد قابل توجهی افزایش یابد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در سال جاری ۵۸ هزار و ۸۷۶ اظهارنامه مالیاتی در مهلت قانونی تسلیم شده که بیش از ۲۶ هزار مورد آن مربوط به اشخاص حقوقی بوده است.

وی اضافه کرد: ۳۰۵ هزار و ۷۷۰ نفر نیز از تسهیلات ماده ۱۰۰ استفاده کرده و مالیاتشان قطعی شده، با توجه به اینکه برخی از اظهارنامه ها نیاز به اصلاح دارد، تا پایان شهریور تمام اوراق قطعی صادر خواهد شد.

حصول ۶۲۰۰ میلیارد تومان کتمان درآمد

مدبرنیا در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود اظهار کرد: خط قرمز ما در اداره کل امور مالیاتی استان فرار مالیاتی است. به همین دلیل اداره مبارزه با فرار مالیاتی در این اداره کل تشکیل شده و در سال جاری ۳۷ مورد را برای اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم معرفی کرده و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کتمان درآمد حاصل شد که ۲۰۷ میلیارد تومان آن تاکنون وصول شده است.

وی گفت: علاوه بر این، در بررسی پرونده ها با اطلاعات ۲۶۴ هزار شخص ثالث نیز دست یافتیم که می تواند به این اداره کل در بررسی پرونده های مالیاتی آنان و صحت سنجی کمک کند.

ثبت 4300 مورد کتمان مالیاتی درسامانه سوت زنی

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: سامانه سوت زنی هم تاکنون اطلاعات بیش از چهار هزار و ۳۰۰ مورد را ثبت کرده که حدود سه هزار و ۴۰۰ مورد آن بررسی شده و ۹۱۰ مورد باقی مانده است. افرادی که نامشان داخل این سامانه قرار می گیرد اجازه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را ندارند، مؤدیان باید توجه داشته باشند که تمام اطلاعات بانکی در اختیار سازمان مالیاتی کشور است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این اداره افزایش مالیات های دریافتی را از طریق افزایش پایه های مالیاتی دنبال می کند و به دنبال این است که فشاری به گروه یا صنفی وارد نشود.

کد خبر: ۲۹۸٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha