۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
استخراج دلار از خلیج فارس| بررسی مشکلات صیادان بوشهری
بازار از آغاز صید میگو گزارش می دهد؛

استخراج دلار از خلیج فارس| بررسی مشکلات صیادان بوشهری

بوشهر- با آغاز فصل صید میگو، صیادان بوشهری به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.

بازار؛ گروه استان ها: میگو از دیرباز در اقتصاد بوشهری ها جایگاه ویژه ای داشته و همواره در تابستان، شاهد هجوم صیادان بوشهر به دریا و آغاز صید میگو هستیم.

در سال جاری از ۱۶ مرداد، مجوز صید میگو در استان بوشهر صادر شده و صیادان برای استخراج میگو و صادرات به کشورهای دیگر وارد دریا شدند.

گرانی ابراز و نرخ تعرفه صیادی از مشکلات اساسی صیادان

صیادان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار خواستار بهبود شرایط صید و همکاری مسئولان در این زمینه شدند.

محمد فرهادیان از صیادان شهرستان بوشهر به خبرنگار بازار گفت: افزایش نرخ ابزار صید و صیادی از مهم ترین دغدغه های صیادان است.

وی افزود: بدهی فعالان صنعت صید و صیادی برای تامین ابزار و ادوات از مشکلات است که امیدواریم با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مرتفع شود.

مسعود باقریان از صیادان گناوه نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تسریع در لایروبی و تامین تجهیزات ایمنی لازم برای اسکله‌های صیادی از جمله مشکلات مهم در سطح بنادر استان است که امیدواریم رفع شود.

وی اضافه کرد: مسئولان در ایام صید میگو در کنار صیادان باشند تا مشکلات در کمترین زمان ممکن رفع شود.

یحیی کرامتی از صیادان بوشهری با انتقاد از تعرفه بالای تعیین شده برای شناورها ابراز داشت: مسئولان حوزه شیلات استان، نسبت به کاهش تعرفه ها اقدام کنند تا صیادان دغدغه کمتری داشته باشند.

باستین: تمام تلاش مدیریت استان در راستای رفع مشکلات و دغدغه های فعالان اقتصادی بخش خصوصی است و به ویژه برای صیادان نهایت توان خود را به کار می گیریم

معاون اقتصادی استاندار بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای بهبود صادرات آبزیان به ویژه میگو، رایزنی های ارزشمندی انجام شده و امسال میزان صادرات میگو افزایش می یابد.

علی باستین افزود: برای پرداخت تسهیلات به صیادان نیز تاکنون طی دو سال اخیر، اقدامات خوبی انجام شده و امسال نیز وام های خوبی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش مدیریت استان در راستای رفع مشکلات و دغدغه های فعالان اقتصادی بخش خصوصی است و به ویژه برای صیادان نهایت توان خود را به کار می گیریم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ قایق و لنج برای صید میگو وارد دریا شده اند و امیدوارم با دست پر برگردند.

امینی: از روز ۱۶ مرداد، حدود یک هزار و ۳۰۰ قایق و لنج شامل ۷۹۹ قایق و ۵۰۰ لنج صیادی با مجوزهای لازم برای صید میگو وارد دریا شده اند

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دغدغه های صیادان استان بوشهر برای مدیران شیلات بسیار مهم است و برای رفع آنها اهتمام می ورزیم.

عقیل امینی افزود: در بحث لایروبی اسکله ها، اقدامات ارزشمندی در بنادر استان بوشهر انجام شده که بخش زیادی از مشکلات صیادان را مرتفع کرده است.

وی اضافه کرد: در بحث تامین ابزار و ادوات صیادی نیز برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، رایزنی انجام شده و به فضل الهی اقدامات لازم انجام می شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته، به بیش از ۳۰۰ صیاد تسهیلات توسط بانک کشاورزی پرداخت شد و امسال نیز این روند تداوم دارد.

امینی گفت: از روز ۱۶ مرداد، حدود یک هزار و ۳۰۰ قایق و لنج شامل ۷۹۹ قایق و ۵۰۰ لنج صیادی با مجوزهای لازم برای صید میگو وارد دریا شده اند.

وی یادآور شد: سال گذشته، بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن میگوی دریایی صید شد و امسال امیدواریم افزایش یابد.

توضیحات معاون شیلات بوشهر در مورد نرخ تعرفه های صیادی

معاون اداره کل شیلات استان بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: صیادان استان بوشهر با دریافت مجوز برای صید میگو می‌توانند از اسکله‌های صیادی خارج و وارد دریا شوند.

بیژن ساسانی تصریح کرد: مجوز صید میگو برای لنج‌های صیادی پنج تا شش روز صادر شده و این مجوز برای قایق‌ها ۲۴ ساعت است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در ارتباط با تعرفه صید و صیادی نیز بیان کرد: تعیین تعرفه پرداختی صید میگو بر اساس کلاس شناورهای صیادی است و تعرفه ها اعلام شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه موجود، تعرفه پرداختی برای قایق‌های صیادی در آبهای استان بوشهر ۴ میلیون تومان و لنج‌های صیادی سه تا ۱۰ تن ظرفیت نیز مبلغ پنج میلیون تومان تعیین شده است.

معاون اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: میزان پرداخت تعرفه صید میگو برای لنج‌های با ظرفیت ۱۱ تا ۲۰ تن، مبلغ ۶ میلیون تومان و لنج‌های تا ۳۰ تن نیز ۹ میلیون تومان است.

وی ابراز داشت: تعرفه تصویب شده برای لنج های با ظرفیت ۳۱ تا ۴۰ تن ۱۱ میلیون تومان است.

ساسانی افزود: تعرفه برای شناورهای ۴۱ تا ۵۰ تن ۱۴ میلیون تومان و برای لنج های صیادی بالای ۵۰ تن ظرفیت نیز ۱۷ میلیون تومان تعیین شده است.

با توجه به اهمیت اقتصادی و همچنین تاثیر میگو بر اشتغال جوانان، اکنون چشم صیادان و فعالان میگو به عملکرد مسئولان استان بوشهر است و انتظار می رود تا فصل صید آینده، مشکلات رفع شوند.

رسانه بازار طبق رسالتی که دارد، به طور دقیق عملکرد مسئولان را رصد می کند و اقدامات و احیانا کاستی ها و کم‌کاری ها را به مردم گزارش می کند.

کد خبر: ۲۹۸٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha