۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
خداحافظی زودتر از موعد «بذرپاش» از وزارت راه| صدور دستور برخورد با گرانفروشان پروازهای اربعین

خداحافظی زودتر از موعد «بذرپاش» از وزارت راه| صدور دستور برخورد با گرانفروشان پروازهای اربعین

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چند صباحی بیشتر درخدمت دوستان نیستم و برای دولت آینده و وزیر آینده آرزوی توفیق دارم دستور برخورد با گرانفروشان پروازهای اربعین را صادر کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: مهرداد بذرپاش در آیین گرامیداشت دست‌اندرکاران حج تمتع امسال با بیان اینکه سازمان هواپیمایی بدون ملاحظه با گرانفروشان بلیت پروازهای اربعین برخورد کند گفت: سیاست‌گذار وظیفه دارد که شاخص‌های کلان را نظاره می‌کند و برای کسی که عهده دار این کار است باید شاخص‌های اساسی صنعت را رصد کند. سازمان هواپیمایی کشوری باید نظارت دقیق داشته باشند و نباید از پروازهای اربعین سوءاستفاده و سودجویی در بلیت اتفاق افتد و این سازمان باید بدون ملاحظه برخورد شود.

شاید چند صباحی دیگر بیشتر در خدمت دوستان نباشیم و برای دولت آینده و همکاری که می خواهد عهده دار پست وزارت شود، آرزوی توفیق داریم

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ما شهید قاسمی و شهید رییسی را در میانه راه از دست دادیم. اگرچه تا آخرین لحظه در کنار شهدای خدمت حضور داشتم. شاید چند صباحی دیگر بیشتر در خدمت دوستان نباشیم و برای دولت آینده و همکاری که می خواهد عهده دار پست وزارت شود، آرزوی توفیق داریم.

او ادامه داد: همواره مدنظر بود که در وزارت راه و شهرسازی با صنایع متعددی مواجه هستیم و این صنایع پیگیری‌های مکرر بنده را به یاد خواهند داشت. به عنوان مثال در عملیات حج محقق کردن شاخص‌های اساسی در صنعت بود.

وی ادامه داد: نمی‌خواهیم بگوییم که در همه اینها موفق شده ایم، ولی می دانستیم داریم چه کار می کنیم. در صنعت حمل‌ونقل یکی کارها که دنبال آن بودیم، توسعه ناوگان است.

برخی مواقع ژست های روشنفکری ما را از آن طرف بام می اندازد. اولا که ما در حکمرانی هر وقت دچار بی دولتی شده ایم، دچار سرخوردگی شده ایم

بذرپاش با بیان اینکه به عنوان دولت در امر حمل‌ونقل مداخله می کنیم، اضافه کرد: برخی مواقع ژست های روشنفکری ما را از آن طرف بام می اندازد. اولا که ما در حکمرانی هر وقت دچار بی دولتی شده ایم، دچار سرخوردگی شده ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به رییس جمهور گفته ام که در همه تصمیمات، توسعه ناوگان هوایی در صدر باشد و انتقادی از رای دیوان عدالت اداری در خصوص آزادسازی قیمت بلیت هواپیما دارم و آن هم این است که نمی‌توانیم در صنعتی با ناترازی بسیار بالا، تجویز آزادسازی کنیم.

وی با بیان اینکه ناوگان هوایی از سن بالا رنج می برد به عملیات حج امسال اشاره کرد و گفت: در آن ایام، رهبر معظم انقلاب پیگیر بودند تا کمترین خلل در عملیات حج اتفاق بیفتد. در پروازهای حج امسال در پیشگاه مردم، سربلند شدیم.

بذرپاش با بیان اینکه در بحث ایمنی صنعت هوایی باید از خداوند کمک گرفت، بیان کرد: ایمنی پروازها به عنوان اصلی ترین موضوع در صنعت هوایی باید مدنظر قرار باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۹ شرکت هواپیمایی خارجی در ایران، اظهار کرد: در صنعت حمل و نقل هوایی همواره باید توسعه بازار در دستور کار قرار داشته باشد. از سوی دیگر در صنعت هوایی که با تحریم مواجه است باید به تاب آوری توجه شود. امروز ارسال هواپیما برای تعمیر به خارج نداریم که نشان می دهد مسیر را درست رفته ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملیات اربعین حسینی، افزود: سال گذشته عملیات اربعین به خوبی برگزار شد و با وجود مشکلات فوق‌العاده بود. امیدواریم امسال رکوردهای بالاتر و کیفیت بالاتری را برای عملیات اربعین ثبت کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه با کسی که می خواهد در پروازهای اربعین حسینی کلاه سر مردم بگذارید باید بدون ملاحظه برخورد شود. اینکه گفته می شود، فلانی نگران می شود یا شرکت و آژانس برای فلانی است، قابل قبول نیست.

وی همچنین پیش بینی کرد پروازهای اربعین حسینی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی به عملیات حج امسال اشاره کرد و گفت: حج امسال نشان داد که ایمنی پرواز هم‌زمان با کاهش تاخیرها امکان پذیر است و با وجود همکاری نکردن کشور میزبان و افتادن بار جابه جایی زائران بر دوش یک شرکت (هما)، جای تقدیر و تشکر از این مجموعه دارد.

کد خبر: ۲۹۸٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha