۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
کاهش ۱۳ درصدی  شاخص صنعت خودرو تنها در یک هفته!|  ریزش یا رویش سهام خودرویی؟
آخرین وضعیت شاخص خودرو

کاهش ۱۳ درصدی شاخص صنعت خودرو تنها در یک هفته!| ریزش یا رویش سهام خودرویی؟

شاخص صنعت خودرو طی هفته های گذشته، حمایت های خود را از دست داد و در حال حاضر بر روی حمایت مهمی قرار دارد که نباید از دست برود؛ در غیر اینصورت، ریزش بیشتری در راه خواهد بود.

هادی بهرامی؛ بازار: شاخص صنعت خودرو طی یک هفته اخیر به میزان ۱۳.۱ درصد و طی یک ماه اخیر به میزان ۲۱.۵ درصد کاهش یافته و این نشان میدهد مانند سایر شاخص های صنایع، روند نزولی را تجربه کرده است که نشانگر عملکرد بسیار ضعیف و بازدهی منفی در مقابل نرخ تورم و سطح انتظارات سرمایه گذاران میباشد. شاخص گروه خودرو در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شروع به ریزش ۴۵ درصدی کرد و به کف عمیق ۲۶۲ هزار و ۴۰۰ واحد رسید و پس از چرخش روند به صعودی، مجددا با هزار و یک خبر درمانی و تقاضای فیک شروع به افزایش ۳۶ درصدی کرد و به سقف ۳۵۷ هزار واحد رسید. پس از ایجاد یکپیوت ماژور دیگر به صورت شارپ ریزش کرد و با کاهش ۳۱.۶ درصدی به محدوده ۲۴۴ هزار واحد رسیده است.

شاخص صنعت خودرو تاثیر زیادی بر شاخص کل بورس و جهت بازار میگذارد و ابزاری است برای کنترل کردن و تقاضای فیک حقوقی ها جهت سرکوب بازار و ساکت نگه داشتن سرمایه گذاران ...! این شاخص، طی یک هفته اخیر به میزان ۱۳.۱ درصد کاهش یافته و حمایت استاتیک مینور خود را در محدوده ۲۷۷ هزار واحد از دست داده است و در حال حاضر بر روی حمایت معتبر ۲۳۹ هزار واحد قرار دارد. با حفظ حمایت گفته شده میتوان به صعود تا اهداف ۲۷۷، ۳۳۵ و ۴۷۸ هزار واحد در کوتاه مدت امیدوار بود؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت گفته شده از دست برود، ریزش بیشتری در راه خواهد بود و سرمایه گذاران ممکن است دارایی های خود را به صورت کامل و یا بخش اعظم پرتفوی را نقد و از بازار خارج کنند.

کاهش ۱۳ درصدی  شاخص صنعت خودرو تنها در یک هفته!|  ریزش یا رویش سهام خودرویی؟


کد خبر: ۲۹۸٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha