۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
الگوهای بدون انعطاف تولید مسکن نمی تواند پاسخگوی تمام دهک ها باشد
عضو هیات‌مدیره کانون انبوه سازان ایران:

الگوهای بدون انعطاف تولید مسکن نمی تواند پاسخگوی تمام دهک ها باشد

گرگان- مرتضوی، عضو هیات‌مدیره کانون انبوه سازان ایران گفت: استفاده از الگوی محدود و بدون انعطاف نمی توان به همه دهک ها پاسخ داد؛ نمونه بارز آن نهضت ملی مسکن است که فرصتی برای اصلاح آن دیده نشد.

سید محمد مرتضوی در میزگرد «مطالبات و خواسته های فعالان حوزه مسکن و ساختمان از دولت چهاردهم» که در دفتر خبرگزاری بازار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: همه دولت ها برای تولید مسکن حمایتی متناسب با زمان، موقیعت، فرهنگ و غیره برنامه دارند.

عضو هیات‌مدیره کانون انبوه سازان ایران با اشاره به اینکه بخشی از مسکن در هر کشور به مسکن اجاره ای تعلق دارد، افزود: همگی علاقه ای به مسکن ملکی ندارند و یا گاه بنا به شرایط زندگی مجبور به اجاره نشینی هستند.

وی بیان کرد: همیشه نیاز است تولید مسکن به گونه ای تنظیم شود که بخشی اجاره نشین باشند و این میزان اگر ۲۰ تا ۲۵ درصد باشد منطقی است اما اگر به ۵۰ درصد برسد، زنگ خطری برای کشور به حساب می آید و نشان دهنده بضاعت اندک مردم است.

مرتضوی افزود: چنانچه بازه زمانی برای خانه دار شدن مردم از ۳۰ سال عبور کند، آن جامعه دچار بیماری مسکن شده و اینجاست که دولت باید به تولید مسکن حمایتی بپردازد اما با استفاده از الگوی محدود و بدون انعطاف نمی توان به همه دهک ها پاسخ داد؛ نمونه بارز آن نهضت ملی مسکن است که هیچ فرصتی برای اصلاح در این طرح دیده نشده بود.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha