۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
الگوهای بدون انعطاف تولید مسکن نمی تواند پاسخگوی تمام دهک ها باشد
عضو هیات‌مدیره کانون انبوه سازان ایران:

الگوهای بدون انعطاف تولید مسکن نمی تواند پاسخگوی تمام دهک ها باشد

گرگان- مرتضوی، عضو هیات‌مدیره کانون انبوه سازان ایران گفت: استفاده از الگوی محدود و بدون انعطاف نمی توان به همه دهک ها پاسخ داد؛ نمونه بارز آن نهضت ملی مسکن است که هیچ فرصتی برای اصلاح در این طرح دیده

سید محمد مرتضوی در میزگرد «مطالبات و خواسته های فعالان حوزه مسکن و ساختمان از دولت چهاردهم» که در دفتر خبرگزاری بازار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: همه دولت ها برای تولید مسکن حمایتی متناسب با زمان، موقیعت، فرهنگ و غیره برنامه دارند.

عضو هیات‌مدیره کانون انبوه سازان ایران با اشاره به اینکه بخشی از مسکن در هر کشور به مسکن اجاره ای تعلق دارد، افزود: همگی علاقه ای به مسکن ملکی ندارند و یا گاه بنا به شرایط زندگی مجبور به اجاره نشینی هستند.

وی بیان کرد: همیشه نیاز است تولید مسکن به گونه ای تنظیم شود که بخشی اجاره نشین باشند و این میزان اگر ۲۰ تا ۲۵ درصد باشد منطقی است اما اگر به ۵۰ درصد برسد، زنگ خطری برای کشور به حساب می آید و نشان دهنده بضاعت اندک مردم است.

مرتضوی افزود: چنانچه بازه زمانی برای خانه دار شدن مردم از ۳۰ سال عبور کند، آن جامعه دچار بیماری مسکن شده و اینجاست که دولت باید به تولید مسکن حمایتی بپردازد اما با استفاده از الگوی محدود و بدون انعطاف نمی توان به همه دهک ها پاسخ داد؛ نمونه بارز آن نهضت ملی مسکن است که هیچ فرصتی برای اصلاح در این طرح دیده نشده بود.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha