۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
توسعه استفاده از منابع انرژی های خورشیدی در یزد با همکاری شهروندان
رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر یزد:

توسعه استفاده از منابع انرژی های خورشیدی در یزد با همکاری شهروندان

یزد-رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: توسعه استفاده از منابع انرژی های خورشیدی توسط شهرداری و شهروندان موضوع بسیار مهم در شهر یزد است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، فاطمه زارع اظهار کرد: با توجه به اهمیت انرژی خورشیدی و روند فرآیند مصرف انرژی برق در کشور و ناترازی تولید و مصرف همچنین وابستگی بیش از ۸۰ درصد برق تولیدی کشور به سوخت گاز و انتشار آلاینده های زیست محیطی حاصل از سوخت های فسیلی، لازم است که در راستای توسعه انرژی های پاک و تجدید پذیر در شهر یزد به طور ویژه که ظرفیت ۳۳۰ روز آفتابی را دارد نیرو گاه های خورشیدی توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه نقش شهرداری در این زمینه بسیار اهمیت دارد و با انجام برنامه های مناسب آموزش شهروندی می‌تواند نقطه عطفی در راستای ترویج، گسترش و توسعه انرژی های خورشیدی باشد، اضافه کرد: نصب و راه اندازی انرژی خورشیدی در ساختمان مرکزی یزد با هدف استفاده از انرژی پاک و تأمین برق مورد نیاز با تعداد ۷۰ پنل خورشیدی و با صرف هزینه ای بالغ بر ۹ میلیارد انجام شده است.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با استفاده از طرفیت های قانونی و اعمال سیاست های تشویقی در راستای توسعه انرژی پاک می توان به فرهنگ سازی و ترویج انرژی خورشیدی کمک کرد. تشکیل کارگروه ها و تشکیل صندوق انرژی برای تولید انرژی نیز بسیار اهمیت دارد، یزد ظرفیت دارد تا قطب خورشیدی کشور شود و می توان شهر یزد را با توجه به اینکه شهر صنعتی است و صنایع پر مصرف دارد از منابع خورشیدی استفاده کند.

زارع عنوان کرد: صندوق حمایت از انرژی خورشیدی و انجام سازوکار های مناسب در این خصوص و انجام تمهیدات لازم جهت زیرساخت های مورد نیاز ازجمله برنامه هایی است که می‌توان انرژی خورشیدی را توسعه و گسترش دهد.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha