۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
صدور ۱۳۳ هزار گواهینامه مهارت در گلستان 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان خبر داد؛ 

صدور ۱۳۳ هزار گواهینامه مهارت در گلستان 

گرگان- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: در مدت ۳۳ ماه دولت سیزدهم بیش از ۱۳۳ هزار نفر گواهینامه مهارت دریافت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، حمزه کرایلو اظهار کرد: در مدت ۳۳ ماه دولت سیزدهم بیش از ۲۲ میلیون نفر ساعت در بخش های دولتی و آموزشگاه های آزاد آموزش های مهارتی ارائه شده است و بیش از ۱۳۳ هزار نفر گواهینامه مهارت دریافت کرده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان افزود: بودجه آموزش های مهارتی استان از ۱۵ میلیارد تومان در دولت دوازدهم به بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان در دولت سیزدهم رسیده است.

وی بیان کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گنبدکاووس و مراوه تپه در سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید و بنا داریم فاز اول مرکز آموزش تخصصی کشاورزی و مرکز تربیت مربی نی تپه خان ببین را در سال جاری افتتاح کنیم.

کرایلو همچنین تصریح کرد: احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گمیشان به سرعت در حال اجرا است به طوری که در دهه فجر سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص برخی از اقدامات مهم در دولت سیزدهم در حوزه مهارت آموزی در استان گفت: تعداد مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی از یک مرکز در دولت دوازدهم به ۳۳ مرکز در دولت سیزدهم، تعداد حرفه آموزشی از هزار و ۱۰ در دولت دوازدهم به هزار و ۱۵۰ در دولت سیزدهم،ایجاد نخستین کارگاه هوش مصنوعی در شهرستان گنبدکاووس، سایت آزمون آنلاین از ۲ سایت در دولت دوازدهم به ۱۰ سایت در دولت سیزدهم رسیده است.

کرایلو اظهار کرد: احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای فناوری اطلاعات و ارتباطات علی آبادکتول با تخصیص اعتبارات لازم و مورد نیاز در دستور کار قرار دارد.

وی در بخشی دیگر گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر بر مبنای ۵ دهک اول جامعه بالغ بر ۵ هزار نفر با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی استان، در دستور کار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قرار دارد.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha