۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
۵ شهرستان یزد جزو مناطق گرمسیری کشور ابقا شدند
مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد:

۵ شهرستان یزد جزو مناطق گرمسیری کشور ابقا شدند

یزد- مدیر عامل شرکت توزیع برق یزد با اشاره مصوبه هیئت دولت برای مناطق گرمسیری کشور گفت: پنج شهرستان استان شامل یزد، ارشکذر،اردکان ،میبد و بافق شامل مناطق گرمسیری کشور است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق یزد، علی جم اظهار کرد: بر اساس مصوبه مذکور، ما بقی مناطق استان نیز در درجه قبلی خود ابقا و تنها ۵ منطقه در کشور به درجه ۴ ارتقا یافتند که روستای اسفند آباد، شهرستان ابرکوه از استان یزد را نیز شامل شده است .

وی با بیان اینکه شهرستان ابرکوه جزو مناطق عادی در محاسبه تعرفه همچنان ابقا شده است، اضافه کرد: این در حالی است که عملا با این مصوبه، وضعیت این روستا به مانند شهرستان‌های دیگر استان در منطقه گرمسیری قرار گرفته است.

جم گفت : بر اساس مصوبات و دستورالعمل های ملی، قرار گرفتن هر منطقه در جدول گرمسیری برای محاسبه برق مصرفی، ارتباط معکوسی با قرار گرفتن آن منطقه در جدول محاسباتی گاز دارد، بدین مفهوم که کاهش هزینه مصرفی برای قبض برق در یک منطقه، عملا منجر به افزایش هزینه محاسباتی برای مصرف گاز در زمستان برای همان منطقه خواهد شد.

وی از هم استانی ها خواست برای صرفه جویی، حتی خاموش کردن یک لامپ هم می توانند کمک بزرگی به وضعیت نیروگاه‌ها در کشور کند.درخواست‌ها برای تغییر درجه گرمسیری مناطق مختلف در کشور بر اساس شاخص های علمی سازمان هواشناسی مبتنی بر درجه حرارت و رطوبت منطقه و به درخواست وزارت نیرو صورت می‌پذیرد و استان‌ها نقشی در این زمینه‌ها ندارند.

کد خبر: ۲۹۸٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha