۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
تهدید ایران جدی است؛ باید برای دفاع از منافع آمریکا و اسرائیل آماده باشیم
کربی:

تهدید ایران جدی است؛ باید برای دفاع از منافع آمریکا و اسرائیل آماده باشیم

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید تهدیدات ایران علیه اسراییل را جدی دانست.

به گزارش بازار، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه امروز یکشنبه خود با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد: وقتی رهبر معظم (انقلاب اسلامی ایران) می‌گوید که قرار است پاسخ دهد، ما باید آن را جدی بگیریم.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص ادامه داد: ما باید مطمئن شویم که آماده هستیم.

«جان کربی» در ادامه این مصاحبه گفت: ما همچنان به اعزام نیروهای اضافی به منطقه ادامه می‌دهیم. باید مطمئن شویم که برای کمک به (رژیم) اسرائیل و دفاع از منافع خود آماده هستیم و توانایی کافی داریم.

وی با طرح ادعایی مضحک مدعی شد که هدف کشورش از ارسال نیرو به منطقه جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار است!

کربی اضافه کرد: ما هنوز معتقدیم که توافق آتش بس (به منظور پایان نسل کشی اشغالگران قدس در غزه) بهترین راه برای پایان دادن به جنگ است.

در روزهای اخیر بسیاری از شرکت‌های هوایی بین المللی هم از بیم پاسخ مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه پروازهای خود به مقصد اراضی اشغالی را لغو کرده اند.

آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی با اشاره به احتمال تشدید تنش، از شهروندان‌شان خواسته‌اند تا در اسرع وقت اراضی اشغالی را ترک کنند. دولت انگلیس نیز هشدار مسافرتی مشابهی را صادر کرده است. کانادا از شهروندان خود خواسته است تا از سفر به اراضی اشغالی خودداری کنند.

حزب‌الله لبنان بامداد امروز در حملاتی، مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی را زیر آتش سنگین موشکی قرار داد. منابع عبری گزارش دادند که در پی موشک باران گسترده از سوی جنوب لبنان، آژیرهای خطر در مناطق شمالی در سرزمین‌های اشغالی در مجاورت مرز لبنان به صدا در آمده است.

در ساعات ابتدائی چهارشنبه هفته پیش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

کد خبر: ۲۹۸٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha