ChatGPT تا پایان ۲۰۲۴ با iOS ۱۸ یکپارچه می‌شود
مدیرعامل اپل تأیید کرد؛

ChatGPT تا پایان ۲۰۲۴ با iOS ۱۸ یکپارچه می‌شود

احتمالاً با این ادغام، آخرین مدل هوش مصنوعی پشت ChatGPT، یعنی GPT-o۴ در دسترس کاربران iOS ۱۸ قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، اخیراً اعلام کرده است که ChatGPT «تا پایان سال جاری میلادی» با سیستم‌عامل iPadOS ۱۸ ،iOS ۱۸ و macOS Sequoia یکپارچه خواهد شد؛ بنابراین احتمالاً شاهد قدرت‌نمایی هرچه بیشتر هوش مصنوعی در دستگاه‌های اپل خواهیم بود.

به گزارش «مک‌رومرز»، اپل در جریان رویداد امسال WWDC، برای اولین‌ بار اعلام کرد که ادغام ChatGPT در iPhone، iPad و Mac برای اواخر امسال برنامه‌ریزی شده است. حالا تیم کوک دوباره این تاریخ حدودی را تأیید کرده تا خیال طرفداران را بابت استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی این چت‌بات در سیستم‌عامل iOS ۱۸ راحت کند. البته هوش مصنوعی اختصاصی اپل، Apple Intelligence، می‌تواند بسیاری از وظایف مدل‌های هوش مصنوعی را اجرا کند. بااین‌حال گاهی هم برای انجام برخی وظایف، سرویس ChatGPT را به کاربر پیشنهاد می‌کند.

کوک در جریان اعلام گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۴ این شرکت، در پاسخ به سؤالی درمورد زمان‌بندی عرضه ویژگی‌های Apple Intelligence گفت:«ChatGPT تا پایان سال تقویمی [میلادی] با سیستم‌عامل iOS ۱۸ یکپارچه می‌شود.»

کارایی ChatGPT در سیستم‌عامل iOS ۱۸ اپل

سیری با کسب اجازه از کاربر می‌تواند در پاسخ به سؤالات و سایر درخواست‌ها مستقیم پاسخ‌های ChatGPT را نشان دهد. همچنین ChatGPT گزینه‌ای برای ویژگی ابزار تولید محتوا در سراسر اکوسیستم اپل خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد متن و تصویر تولید کنند. اپل گفت دستگاه‌های مجهز به iOS ۱۸ از جدیدترین مدل ChatGPT، یعنی GPT-۴o پشتیبانی می‌کنند.

کاربران آیفون، آیپد و مک می‌توانند بدون ایجاد حساب کاربری از ChatGPT استفاده کنند و مشترکان ChatGPT Plus می‌توانند حساب‌های خود را برای دسترسی به ویژگی‌های پولی در این دستگاه‌ها متصل کنند. اپل گفت OpenAI درخواست‌های ChatGPT را که از دستگاه‌هایش ارسال می‌شود، ذخیره نمی‌کند همچنین آدرس IP کاربران مخفی باقی می‌ماند.

اوایل این هفته، ویژگی‌های Apple Intelligence برای توسعه‌دهندگان در نسخه بتای iOS ۱۸.۱ عرضه شد اما ادغام با ChatGPT هنوز در دسترس نیست.

برای دسترسی به ویژگی‌های اپل اینتلیجنس به iPhone ۱۵ Pro یا iPhone ۱۵ Pro Max یا Mac یا iPad مجهز به تراشه M۱ یا جدیدتر نیاز است. زبان دستگاه باید روی انگلیسی ایالات متحده تنظیم شود؛ البته پشتیبانی از زبان‌های دیگر نیز سال آینده در دسترس خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۸٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha