۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
ضوابط تاسیس شرکت های هواپیمایی تغییر کرد| دوره ایرلاین های با یک هواپیما تمام شد
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با «بازار»:

ضوابط تاسیس شرکت های هواپیمایی تغییر کرد| دوره ایرلاین های با یک هواپیما تمام شد

اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکید بر اینکه ضوابطتاسیس شرکتهای هواپیمایی تغییر کرده و مثل سابق نیست گفت: دوره ایرلاین هایی که با یک هواپیما اقدام به تاسیس شرکت می کردند به سر آمده است.

اکبر محمودی؛ بازار: تاسیس و ثبت شرکت هواپیمایی اگر چه منوط به اخذ پروانه و مجوزات مرتبط است و این شرکت را می توان در قالب شرکت سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت رساند، اما آنچه که این روزها در تاسیس ایرلاین برای سازمان هواپیمایی کشوری مهم است این است که هر شرکتی حداقل باید ۵ هواپیما در ناوگان داشته باشد تا بتواند مجوز تاسیس ایرلاین را دریافت کند.

اما دو سال پیش بود که موضوع تاسیس ایرلاین ها تنها با یک هواپیما مطرح شد و درحالی مطابق دستورالعمل تاسیس ایرلاین‌ها، شرکت‌های هواپیمایی باید ۵ هواپیما در ناوگان داشته باشند که برخی ایرلاین ها مجوز خود را تنها با یک هواپیما دریافت کرده بودند.

مرحوم رستم قاسمی وزیر اسبق راه و شهرسازی اولین کسی بود که برای اولین بار این موضوع را مطرح کرده و اعلام کرد که برخی از شرکت‌های هواپیمایی آمده‌اند با یک فروند هواپیمای چند ساله مجوز -تاسیس- ایرلاین‌ گرفته‌اند.

براساس دستورالعمل هر ایرلاین داخلی باید حداقل ۵ هواپیما با مشخصات و استانداردهای بین‌المللی داشته باشد، بسته به فعالیت شرکت‌های هواپیمایی که از هواپیماهای کوچک یا بزرگ استفاده کنند کفایت مالی و سرمایه‌ای آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در حال حاضر بر اساس دستورالعملی که داریم کسانی می توانند مجوز تاسیس ایرلاین بگیرند که هواپیما خریداری و وارد کشور کنند

«مقصود اسعدی سامانی» دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد هنوز برخی شرکتها با یک هواپیما مجوز تاسیس شرکت و ایرلاین دریافت می کنند؟ گفت: در حال حاضر بر اساس دستورالعملی که داریم کسانی می توانند مجوز تاسیس ایرلاین بگیرند که هواپیما خریداری و وارد کشور کنند.

او تاکید کرد: دیگر مثل سابق نیست که ایرلاین ها موافقت اصولی دریافت کنند و مجوز تاسیس شرکت هواپیمایی را دریافت کند.

طبق ضابطه حداقل باید سه هواپیما داشته باشند تا بتوانند مجوز پرواز و تاسیس شرکت دریافت کند

دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد برخی از شرکتها با یک هواپیما مجوز ایرلاین گرفته اند؟ گفت: طبق ضابطه حداقل باید سه هواپیما داشته باشند تا بتوانند مجوز پرواز و تاسیس شرکت دریافت کند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا داریم شرکتی که با یک هواپیما شرکت هواپیمایی تاسیس کرده باشد؟ گفت: ممکن است الان شرکتی داشته باشیم که یک هواپیمای فعال داشته باشد و دو هواپیمای آن نیز زیر چک باشد.

کد خبر: ۲۹۸٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha