۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲
توصیه آمریکا به اتباع خود در لبنان برای ترک فوری این کشور

توصیه آمریکا به اتباع خود در لبنان برای ترک فوری این کشور

همزمان با افزایش تنش در غرب آسیا، سفارت آمریکا در لبنان بعد از ظهر شنبه بیانیه امنیتی جدید برای شهروندان خود در این کشور صادر کرد.

به گزارش بازار، منابع خبری بعد از ظهر شنبه از توصیه سفارت آمریکا در لبنان به شهروندان خود خبر دادند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» سفارت ایالات متحده از شهروندان مقیم خود در لبنان خواسته است با هر بلیطی که در دسترس هستند خاک این کشور را ترک کنند.بر اساس این گزارش، این توصیه از بیم حملات محتمل حزب الله لبنان به اهداف رژیم اسرائیل است.

یک رسانه اسرائیلی خبر داد نهادها و سازمان‌های این رژیم در پی شهادت فرماندهان مقاومت در اوج آماده‌باش قرار گرفته‌اند و مرخصی تمام یگان‌های اسرائیلی لغو شده است.

روزنامه اسرائیلی «معاریو»، صبح امروز (شنبه)، گزارش داد تل‌آویو برآورد می‌کند در عملیات انتقام‌جویانه مقاومت خطوط برق و ارتباطی در فلسطین اشغالی از کار بیفتند، ازاین‌رو تمام سازمان‌های اسرائیلی در اوج آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

شبکه «الجزیره» به نقل از روزنامه معاریو نوشت: «شماری از بیمارستان‌های اسرائیل مقادیر زیادی سوخت و دستگاه‌های تولید برق ذخیره کرده‌اند و پارکینگ خودروها برای استفاده بیمارستان‌های دارای استحکامات تخلیه شده‌اند.»

معاریو همچنین اشاره کرد تعدادی از بیمارستان‌های اسرائیلی به تلفن‌های ماهواره‌ای مجهز شده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته نیز خبر داده بودند کابینه تل‌آویو وزرا و مقامات ارشد این رژیم را ملزم به تهیه تلفن‌های ماهواره‌ای کرده است.معاریو همچنین خبر داد ارتش اسرائیل مرخصی تمام یگان‌های رزمی و تشکیلات آموزشی را لغو کرده است.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha