۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
تشدید آلودگی هوای اصفهان بر اثر خیزش ریزگردها تا نیمه مردادماه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار داد؛

تشدید آلودگی هوای اصفهان بر اثر خیزش ریزگردها تا نیمه مردادماه

اصفهان – شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آلودگی هوای اصفهان ناشی از خیزش گرد و خاک و اوزن تا نیمه مردادماه و احتمالا پایان آن ادامه خواهد داشت.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: آلودگی هوای اصفهان ناشی از خیزش گرد و خاک و اوزن از اواخر خرداد ماه امسال تا کنون استمرار داشته است و تا نیمه مردادماه و احتمالا پایان آن نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان اصفهان در هفته جاری افزود: در این راستا تداوم استقرار توده هوای گرم، افزایش نسبی دما از یک تا سه درجه سلسیوس خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: کانون‌های گرد و خاک داخلی در مناطق شرق و شمال استان به دلیل تداوم شیب فشاری جو فعال شده و اثرات آن شامل وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای است و کاهش دید و کیفیت در استان را شاهد خواهیم بود.

افزایش دما و اشعه فرابنفش در طول روز به ویژه ساعات ظهر

وی با بیان اینکه این شرایط سبب افزایش غلظت آلایندگی هوای مناطق مرکزی از جمله کلان‌شهر اصفهان و شهرهای مجاور آن شده است، تاکید کرد: همچنین بر اثر افزایش دما و اشعه فرابنفش در طول روز به ویژه ساعات ظهر و بعد از ظهر میزان آلاینده ثانویه اوزن نیز در هوای اصفهان بالا می‌رود و در شرایط بسیار ناسالم قرار می‌گیرد

شیشه فروش با اشاره به افزایش نسبی میانگین دما، افزایش نسبی اشعه مضر خورشید؛ خطر گرمازدگی به ویژه برای گروه های حساس و اطفال و سالمندان را جدی برشمرد و گفت:‌ افزایش مصرف برق و آب، امکان صدمه به محصولات باغی و زراعی، امکان آسیب ‏به دام و طیور و زنبورهای عسل، امکان صدمه به بعضی تاسیسات و تجهیزات صنعتی وجود دارد.

پزهیز از شنا در استخرهای آب و کشاورزی

وی با اشاره به احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی و شمالی استان و احتمال آسیب به سازه های موقتی گفت: مدیریت مصرف حاملهای انرژی (آب و برق)، اجتناب از ترددهای غیر ضروری و کاهش فعالیتهای بدنی در فضای باز درساعات گرم روز به ویژه برای گروه های حساس، اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و نواحی جنگلی و یا در صورت روشن نمودن، اطمینان از خاموش کردن کامل آن پیش از ترک محل ضرورت دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده ضرورت دارد ضمن اینکه به هم استانی های عزیز تاکید می شود که در این فصل گرم از شنا در کانال های آب و استخرهای آب کشاورزی به شکل جدی پرهیز کنند.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha