وزارت دادگستری آمریکا از تیک‌تاک به‌خاطر جمع‌آوری داده‌های کودکان شکایت کرد

وزارت دادگستری آمریکا از تیک‌تاک به‌خاطر جمع‌آوری داده‌های کودکان شکایت کرد

وزارت دادگستری می‌گوید که تیک تاک قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان (COPPA) را نقض کرده و باید جریمه شود.

به گزارش بازار، وزارت دادگستری آمریکا از تیک‌تاک شکایت کرده و مدعی شده است این شبکه اجتماعی به کودکان زیر ۱۳ سال اجازه می‌دهد بدون کسب رضایت از والدین خود حساب کاربری ایجاد کنند. همچنین در این شکایت گفته شده تیک‌تاک با جمع‌آوری داده‌های آن‌ها، قانون حریم خصوصی کودکان ایالات متحده را نقض کرده است.

در شکایت وزارت دادگستری از تیک‌تاک ادعا شده این شبکه اجتماعی آگاهانه به کودکان اجازه می‌دهد از طریق «Kids Mode» از این پلتفرم استفاده کنند. این اپ همچنین اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند و نتوانسته حساب کودکان را به درخواست والدینشان حذف کند. این اقدامات قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان (COPPA) را نقض می‌کنند.

زمانی که کاربری زیر ۱۳ سال سنش را در این برنامه وارد می‌کند، از او خواسته می‌شود یک نام کاربری وارد کند که حاوی اطلاعات شخصی نیست و حساب Kids Mode برای او ایجاد می‌شود. اما والدین هیچ پیغامی درباره این مسئله دریافت نمی‌کنند یا رضایت آن‌ها جلب نمی‌شود.

با حساب Kids Mode، کودکان نمی‌توانند ویدیوی جدیدی آپلود کنند اما می‌توانند ویدیوهای آپلودشده را مشاهده کنند. وزارت دادگستری نیز ادعا می‌کند تیک‌تاک به‌عنوان بخشی از این فرایند، برخی اطلاعات شخصی کودکان مانند شناسه دستگاه و آدرس IP آن‌ها را جمع‌آوری کرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید تکنیک‌های تعیین سن تیک‌تاک «از چند جهت ناقص‌اند». طبق این شکایت، TikTok به کاربران اجازه می‌دهد از طریق اینستاگرام یا گوگل وارد این پلتفرم شوند که در این شرایط، سن آن‌ها در دسته «ناشناخته» قرار می‌گیرد.

DOJ با ثبت شکایت خود در دادگاه می‌خواهد از نقض مجدد قانون COPPA در آینده توسط تیک‌تاک جلوگیری کند و این پلتفرم برای هر تخلف جریمه‌ای پرداخت کند. طبق قانون FTC، این جریمه می‌تواند تا ۵۱۷۴۴ دلار به‌ازای هر تخلف در روز باشد.

بیانیه تیک‌تاک درباره ادعاهای وزارت دادگستری

«الکس هاورک»، سخنگوی تیک‌تاک، دراین‌باره گفت این شرکت با ادعاهای وزارت دادگستری مخالف است؛ زیرا «بسیاری از آن‌ها مربوط به اقدامات گذشته است که واقعاً نادرست هستند یا قبلاً به آن‌ها پرداخته شده است.» در ادامه بیانیه تیک‌تاک آمده است:

«ما به تلاش‌هایمان برای محافظت از کودکان افتخار می‌کنیم و به‌روزرسانی و بهبود پلتفرم‌مان را ادامه خواهیم داد. برای این منظور، تجربیاتی متناسب با سن همراه موانع محافظتی سخت‌گیرانه ارائه می‌کنیم، اکانت کاربران زیر سن قانونی مشکوک را فعالانه حذف می‌کنیم و به‌صورت داوطلبانه ویژگی‌هایی مانند محدودیت‌های پیش‌فرض زمان استفاده، Family Pairing و حفاظت‌های بیشتر از حریم خصوصی برای کودکان را راه‌اندازی کرده‌ایم.»

کد خبر: ۲۹۸٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha