۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
معرفی بهترین روغن موتور برای کوییک؛ بررسی انواع مدل ها

معرفی بهترین روغن موتور برای کوییک؛ بررسی انواع مدل ها

چه روغن موتوری برای کوییک مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید به دفترچه راهنما سایپا برای ماشین کوییک مراجعه کنید.

بهترین روغن موتور برای کوییک

چه روغن موتوری برای کوییک مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانید به دفترچه راهنما سایپا برای ماشین کوییک مراجعه کنید؛ طبق دفترچه، برای روغن موتور مناسب کوییک، گرید ۱۰W۴۰ استاندارد API SJ، در نظر گرفته شده است. ازاین‌رو هنگام خرید بهترین روغن برای خودرو کوییک باید به استاندارد، ویسکوزیته و غلظت این مایع، دقت کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین برند روغن موتور برای کوییک به همراه ویژگی‌های مهم روغن موتور مرغوب را بررسی کنیم. به شما اطمینان می‌دهیم پس از مطالعه این مقاله، کلیه ابهامات شما راجع‌به روغن مناسب کوییک رفع خواهد شد.

چه روغنی برای موتور کوییک مناسب است؟

خودرو کوییک از سال ۹۵ توسط شرکت ماشین‌سازی سایپا در بازار ایران عرضه شده است. موتور M۱۵ این هاچ‌بک، ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ دارد و حجم آن نیز برابر با ۱/۵ می‌شود. طبق دفترچه راهنمای خودرو کوییک، روغن مناسب برای موتور این ماشین، گرانروی (ویسکوزیته) ۱۰W۴۰ دارد. همچنین حداقل استاندارد (گرید) روغن موتور برای خودرو کوییک باید API SJ باشد.

حجم مناسب روغن موتور نیز برای کوییک حدود ۳/۴ لیتر (به‌همراه تعویض روغن) اعلام شده است؛ بنابراین هنگام خرید کوییک اتومات حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا اطلاعات کلی راجع‌به لوازم یدکی ماشین مانند روغن موتور را بشناسید.

فاکتورهای انتخاب بهترین روغن برای خودرو کوییک

هنگام خرید روغن موتور مناسب کوییک باید به فاکتورهای اعلام شده در دفترچه راهنما سایپا دقت کنید. در بخش زیر مهم‌ترین فاکتورها هنگام انتخاب روغن مناسب کوییک را معرفی کرده‌ایم:

  • ویسکوزیته: گرانروی نوشته شده روی جعبه بسته‌بندی روغن موتور باید ۱۰W۴۰ باشد.
  • استاندارد: حداقل استاندارد اعلام‌شده برای روغن مناسب موتور ماشین کوییک، API SJ است؛ اما می‌توانید روغن‌های با استاندارد بالاتر مانند SL و SM و SN را نیز برای کوییک استفاده کنید. این روغن‌ها قدرت پاک‌کنندگی و روان‌کنندگی بالاتری دارند و بهتر از موتور محافظت می‌کنند.
  • نوع روغن: روغن با پایه معدنی، نیمه سنتتیک و تمام سنتتیک برای موتور ماشین کوییک مناسب هستند. برای انتخاب مناسب باید به نوع رانندگی، شرایط آب‌وهوایی و بودجه خود توجه کنید.
  • میزان حجم روغن موتور: ماشین کوییک در هر بار تعویض روغن، به حداقل ۳/۴ لیتر روغن موتور نیاز دارند. ازاین‌رو هنگام خرید روغن موتور، دقت کنید که حداقل ۳/۵ لیتر حجم داشته باشد.

در نظر داشته باشید با هر بار تعویض روغن موتور باید فیلتر روغن را نیز عوض کنید. همچنین دوره تعویض روغن موتور کوییک به‌طورمتوسط بین هر ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کیلومتر رانندگی است. اگر از شرایط فروش فوری سایپا برای خرید کوییک استفاده کرده‌اید؛ اما نگران سالم بودن قطعات یدکی خودرو هستید، شرکت سپند خودرو امکان انجام کارشناسی ماشین در زمان تحویل و در حضور مشتری را فراهم کرده است. ازاین‌رو نگرانی بابت خراب بودن لوازم یدکی نخواهید داشت.

معرفی بهترین روغن موتور برای کوییک؛ بررسی انواع مدل ها

بهترین روغن برای موتور کوییک

معرفی یک برند خوب برای روغن موتور برای کوییک

زمانی که برای خرید روغن موتور به فروشگاه مراجعه می‌کنید، علاوه‌بر توجه به نوع روغن موتور مناسب برای خودرو کوییک، به برندهای انتخابی خود نیز دقت کنید. همچنین مراقب باشید که برند اصل را تهیه کرده‌اید. در ادامه به بررسی محصولات بهترین برند روغن موتور برای کوییک با گرانروی ۱۰W۴۰ پرداخته‌ایم:

نفت بهران: مدل پیشتاز SJ حجم ۳/۵ لیتر - نیمه سنتتیک

نفت ایرانول: مدل ریسینگ SL حجم ۴ لیتر - نیمه سنتتیک

اسپیدی: مدل یوروپیوم SJ حجم ۳/۵ لیتر - نیمه سنتتیک

نفت پارس: مدل سوپر پایا حجم ۴ لیتر - نیمه سنتتیک

کاسترول: مدل مگناتک SN حجم ۴ لیتر - تمام سنتتیک

توتال: مدل ۷۰۰۰ SN حجم ۴ لیتر - تمام سنتتیک

طبق دستورالعمل سایپا در هر بار تعویض روغن موتور کوییک، باید از یک مدل ثابت روغن استفاده کنید؛ زیرا قطعات موتور به آن نوع روغن موتور خاص، به اصطلاح عادت کرده‌اند. ازاین‌رو اگر روغن موتور را تغییر دهید، احتمالا موتور ایرادهای خفیفی پیدا کند.

معرفی بهترین روغن موتور برای کوییک؛ بررسی انواع مدل ها

بهترین برند روغن موتور برای کوییک

با خرید روغن موتور مناسب کوییک، عمر مفید ماشین خود را افزایش دهید

طبق اعلام شرکت سایپا، روغن موتور مناسب کوییک، گرید ۱۰W۴۰ استاندارد API SJ با حجم ۳/۴ دارد. ازاین‌رو هنگام خرید روغن موتور برای تعویض باید به اطلاعات مربوط به ویسکوزیته، استاندارد، نوع روغن و حجم آن توجه کنید. برندهای نفت بهران، ایرانول، اسپیدی، نفت پارس، کاسترول و توتال از جمله بهترین برند روغن موتور برای کوییک به شمار می‌روند. زمانی که از روغن موتور مناسب برای ماشین استفاده کنید، عمر مفید خودرو به‌طورقابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد و نیاز به پرداخت هزینه گزاف برای نگهداری از آن نخواهید داشت.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha