۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
مجوز ایرلاین‌های گرانفروش پروازهای اربعین لغو می‌شود

مجوز ایرلاین‌های گرانفروش پروازهای اربعین لغو می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: اگر عوامل فروش بلیت پروازهای ویژه اربعین نرخ مصوب را رعایت نکنند با لغو مجوز یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه می شوند.

به گزارش بازار، جعفر یازرلو اظهار کرد: نرخ مصوب بلیت پروازهای ویژه عملیات اربعین در نشستی با حضور ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران ارشد صنعت، شرکت‌های هواپیمایی و انجمن مربوطه، بررسی و به تصویب رسید که اطلاع رسانی نیز شد.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد که نرخ‌های مصوب بلیت پروازها بر روی سایت شرکت‌های هواپیمایی و سایت های معتبر اعلام عمومی شود که همگی مکلف به رعایت نرخ‌های مصوب هستند.

وی تصریح کرد: در صورتی که در حوزه نمایش عرضه و فروش بلیت اقدامی خارج از نرخ‌های مصوب تعیین شده صورت پذیرد مرتکبین تحت عنوان گران‌فروشی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد، زائران هم می‌توانند از طریق سامانه حقوق مسافر این سازمان شکایت خود را ثبت کنند تا به آن رسیدگی شود.

یازرلو یادآور شد: گشت‌های حضوری و برخط 24 ساعته برای رصد نرخ بلیت اعلامی از سوی شرکت‌های هواپیمایی و سایت ها راه اندازی شده است و اگر در بازه زمانی ویژه پروازهای اربعین نرخ مصوب رعایت نشود با لغو مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری یا معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی مواجه می‌شوند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: : برای عملیات ویژه اربعین حسینی امسال تلاش شده است که پروازها از 26 فرودگاه به مقاصد مذکور انجام شود و در این راستا با طرف عراقی مذاکراتی صورت گرفته است. همچنین طبق هماهنگی با فرودگاه‌ها و شرکت‌های هندلینگ داخلی تسهیلاتی برای زائران در نظر گرفته شده است که به عنوان مثال می‌توان به پارکینگ رایگان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و افزایش مجوزها با توجه به میزان استقبال از پروازها اشاره داشت.

به گزارش بازار، قیمت بلیت یک طرفه از استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس 6 میلیون تومان و بهای بلیت یک طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به استثنای استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و بالعکس، 5 میلیون تومان تعیین شده است.

کد خبر: ۲۹۷٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha