۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
چگونه سوله ارزان بسازیم؟

چگونه سوله ارزان بسازیم؟

اگر به دنبال سوله ارزان هستید، نشان می دهد که قصد راه اندازی یک کارگاه، نمایشگاه، مرغداری، پرورش دام یا ورزشگاه را دارید.

به گزارش بازار، اگر به دنبال سوله ارزان هستید، نشان می دهد که قصد راه اندازی یک کارگاه، نمایشگاه، مرغداری، پرورش دام یا ورزشگاه را دارید. برای شروع یک کسب و کار و کارخانه تولیدی، شما نیاز دارید که با کمترین هزینه کار خود را شروع کنید.

در این میان سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که «چگونه سوله ارزان بسازیم؟» و جواب این سوال بستگی به شرایط مختلفی دارد، مثلا شما می توانید به سازنده ها و کارگاه هایی مراجعه کنید که هزینه کمتری برای ساخت سوله دریافت می کنند.

راه دیگر استفاده از مواد و تجهزات ارزان برای ساخت سوله است. در هر صورت شما نیاز به سازنده سوله ای دارید که عملیات صفر تا ۱۰۰ را برای شما انجام دهد. در ادامه این مطلب شما را با نحوه ساخت سوله ارزان آشنا کرده و بهترین سازنده ساخت سوله را برای شما معرفی می کنیم.

سوله ارزان چه مشخصاتی دارد؟

همانطور که می دانید سوله یکی از انواع سازه های فولادی به شمار می آید که برای ساخت بزرگ و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر سوله هایی که تا به کنون ساخته شده است، از جنس فولاد است و به طور کلی در دسته سازه های فلزی قرار می گیرند.

می توان گفت سوله ها انقلابی جدید در ساخت و ساز و مباحث مهندسی ایجاد کرده اند و می توان از سازه برای ساخت کارگاه های صنعتی و خط تولید استفاده کرد. هدف این سازه، ساخت بناهایی بدون ستون میانی است.

معمولا برای ساخت سوله ارزان از سوله های سبک استفاده می کنند. این نوع سازه ها معمولا با اینکه سبک و کم هزینه هستند، اما در مقابل زلزله، طوفان برف و باد شدید مقاوم هستند و می توانند هزینه های احداث را کمتر کنند.

کاربرد های سوله های ارزان

سوله های ارزان علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت مناسبی نیز دارند. در واقع سوله های لوله ای به اندازه تیر ورقی محکم و مناسب هستند. از این نوع سوله ها در ساخت بناهای زیر استفاده می شود.

  • کارخانجات تولیدی
  • انبار های صنعتی
  • سالن های ورزشی
  • سالن پرورش دام
  • سالن مرغداری
  • آشیانه هواپیما
  • پالایشگاه ها
  • کارگاه های تولید مواد صنعتی

images_1722666813_66adcf3d9df52.jpg

چگونه سوله ارزان بسازیم؟

ساخت سوله ارزان باعث خواهد شد که هزینه های احداث خط تولیدی کمتر شده و شما در امر تولید بهتر از رقبا عمل کنید. از طرفی دیگر همه صنعتگران و مهندسان هم طرفدار سوله های ارزان قیمت هستند.

قبل از اینکه به نحوه ساخت سوله ارزان قیمت اشاره کنیم باید بدانید که سوله های ارزان قیمت با اینکه قیمت مناسبی دارند، اما استقامت بالایی دارند و می توانند سالیان سال بدون هیچ گونی ریزش یا تخریبی بنا را محکم نگه دارند.

یکی از روش هایی که معمولا در ساخت سوله ارزان استفاده می شود، استفاده از سوله های سبکی مانند سوله های لوله ای به جای تیرورقی است. معمولا شرکت های سازنده این کار را انجام می دهند تا هزینه های ساخت کاهش یابد.

قدم دوم این است که شما باید هدف خود را از ساخت سوله تعیین کنید. ساخت سالن پرورش دام یا ساخت کارگاه تولیدی؟ هدف شما هرچه باشد تاثیر مستقیمی در قیمت ساخت دارد. بعد از اینکه هدف خود را تعیین کردید، با سازنده در ارتباط باشید. این سازنده می توانند اندازه سوله و تجیهزات مورد نیاز را برای شما تعیین کنند.

مورد سوم همکاری با سازنده هایی است که قیمت مناسبی را پیشنهاد می دهد. ممکن است بسیاری از سازنده ها علاوه بر استفاده از تجهیزات بی کیفیت، قیمت بالایی نیز از شما درخواست کنند. بسیار مهم است با کسانی همکاری کنید که سابقه و تجربه بالایی در اجرای سازه های سوله داشته باشند.

images_1722666825_66adcf49e3f9f.jpg

فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه سوله

تا اینجای مقاله متوجه شدیم که چگونه می توانیم با حداقل هزینه سوله ارزان بسازیم. اما باید اطلاعاتی در مورد فاکتورهای تاثیر گذار در هزینه سوله داشته باشیم. در ادامه شما با نکات مهم در هزینه این سازه آشنا خواهید شد.

اندازه و شکل سوله

اصلی ترین و مهم ترین فاکتور تاثیر گذار در ساخت سوله، اندازه و شکل سوله است. طبیعی است که هر چقدر اندازه سوله بیشتر باشد، قیمت سوله نیز بالا تر می رود. بنابراین شما باید با توجه به خواسته و هدفی که از ساخت سوله دارید، به همان اندازه اقدام به ساخت سوله کنید. ساخت بنای بزرگتر فقط هزینه را برای ساخت سوله بالا می برد.

متریال مورد استفاده در ساخت سوله

متریال دومین فاکتور مهم تاثیر گذار در قیمت سوله است. هر چقدر متریال مورد استفاده در ساخت سوله با کیفیت تر باشد، هزینه ساخت آن نیز بالاتر است. اما توجه داشته باشید که با ساخت این سازه با بهترین متریال باعث افزایش ایمنی و اطمینان شما خواهد شد. همچنین در مقابل زلزله، رعد و برق، باد و سایر بلا های طبیعی مقاوم خواهد بود.

رعایت قوانین و استاندارد در ساخت سازه

در ساخت هر سازه و ساختمان، یک سری قوانین و استاندارد ها وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید. همچنین لازم است سازنده سوله دارای مجوز ساخت باشد. توصیه می کنیم حتما بعد از ساخت سوله از ایمن بودن سوله مطمئن شوید.

همکاری با سازنده های با تجربه

همیشه تجربه حرف اول را در هر زمینه می زند. در ساخت بناهای سوله هم همینطور است. شما باید به دنبال سازنده هایی باشید که علاوه بر قیمت و کیفیت، تجربه بالایی نیز در این زمینه دارند. این مورد تضمین دهنده موفقیت شما در امر صنعت و تولید خواهد بود.

ساخت سوله ارزان با بیستون سازه

بیستون سازه یکی بهترین سازنده سوله در ایران است که توانایی ساخت و اجرای انواع سوله را دارد. هزینه بسیار مناسب، ساخت و تحویل فوری و مقاومت بسیار زیاد در سازه باعث شده است که بیستون سازه به بهترین شرکت سوله سازی تبدیل شود.

اگر قصد ساخت مدرسه ، بیمارستان، ساختمان اداری و تجاری، سالن ورزشی، بنای مسکونی دارید می توانید به بیستون سازه اعتماد کرده و بهترین سازه را از این شرکت دریافت کنید. جالب است بدانید این شرکت به سراسر ایران خدمات دارد کافی است با مشاوران این شرکت در ارتباط باشید تا شما را در زمینه ساخت و طراحی سازه راهنمایی کنند.

آدرس شرکت بیستون سازه:

تبریز، ولیعصر، فروغی، خیابان شیخ محمد خیابانی، ساختمان هما، پلاک ۱۷/۱

شماره تلفن : ۰۴۱۳۳۲۰۲۱۹۸

سخن آخر

ساخت سوله ارزان به موارد مختلفی مانند شرکت سازنده سوله، نوع سوله، متریال مورد استفاده و رعایت استاندارد درهنگام ساخت سازه بستگی دارد. خیلی مهم است با شرکتی همکاری داشته باشید که همه این موارد را هنگام ساخت سوله رعایت کرده باشد تا سازه با قیمت مناسبی ساخته شود.  برای ساخت سوله ارزان+ می توانید با شرکت بیستون سازه در ارتباط باشید.

کد خبر: ۲۹۷٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha