۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
شورای رقابت از واردات خودرو انتقاد کرد

شورای رقابت از واردات خودرو انتقاد کرد

سخنگوری شورای رقابت از وضعیت فعلی واردات خودرو انتقاد و تاکید کرد که این میزان واردات متناسب با نیاز بازار نیست.

به گزارش بازار، سپهر دادجو توکلی سخنگوی شورای رقابت افزود: یکی از نهادهایی که به‌شدت تاکید داشت صنعت خودروسازی برای رقابت‌پذیر شدن و رشد بهتر باید واردات را به مجموعه سبد خود اضافه کند، شورای رقابت بود.

وی به مصوبه ۶۱۷ شورای رقابت در آبان‌ماه سال گذشته به منظور تسهیل و رفع بروکراسی واردات خودرو به کشور اشاره کرد و گفت: شورای رقابت این موضوع را به سازمان حمایت سپرد تا مستقیما توسط این سازمان انجام شود و تاخیری ایجاد نشود.

سخنگوی شورای رقابت با انتقاد از وضعیت موجود واردات خودرو گفت: اگرچه اقدامات خوبی انجام شده و نمی‌توان انکار کرد اما به هر ترتیب این مقدار واردات، نیاز بازار ما را جوابگو نیست. قطعا واردات باید به سال‌های قبل از ۱۳۹۷ برگردد، چراکه واردات خودرو به میزان کافی، بازار را متعادل و به خودروسازی داخلی نیز کمک خواهد کرد.

توکلی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای رقابت در قیمت‌گذاری دخالت می‌کند یا خیر، عنوان کرد: ما در قیمت‌گذاری خودرو باید طبق دستورالعمل هیات تعیین قیمت کالا مربوط به سال گذشته عمل کنیم. در حقیقت، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برای شرکت‌ها و افراد واردکننده این کار را انجام می‌دهد و هیچ منعی هم برای این قضیه از طرف شورای رقابت وجود ندارد.

کد خبر: ۲۹۷٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha