۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
ضرر خالص ۲۶۵ میلیون یورویی خطوط هوایی لوفت‌هانزا

ضرر خالص ۲۶۵ میلیون یورویی خطوط هوایی لوفت‌هانزا

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از ضرر خالص ۲۶۵ میلیون یورویی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ خبر داد که نسبت به سود خالص ۴۱۴ میلیون یورویی در مدت مشابه سال گذشته کاهش شدید درآمد این شرکت آلمانی را نشان می دهد.

به گزارش بازار به نقل از یورونیوز، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در گزارش درآمد خود از ضرر خالص ۲۶۵ میلیون یورویی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ خبر داد که نسبت به سود خالص ۴۱۴ میلیون یورویی در مدت مشابه سال گذشته کاهش شدید درآمد این شرکت آلمانی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که مجموع درآمد لوفت هانزا در نیمه اول سال جاری میلادی ۱۷۳۹۹ میلیون یورو بوده که نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۳، ۶ درصد افزایش داشته است.

ضرر خالص این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۴ عمدتاً به دلیل افزایش ظرفیت صندلی در هواپیماها بود که منجر به کاهش نرخ بلیط هواپیما شد و همچنین این شرکت شاهد تاخیرهای مداوم در تحویل هواپیما در نیمه اول سال بود. این مشکل با افزایش هزینه‌های اعتصاب و مسائل ساختاری ترکیب شد.

درآمد عملیاتی لوفت‌هانزا طی نیمه اول سال جاری میلادی ۱۸۸۰۷ میلیون یورو بود که ۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود، در حالی که درآمدهای تعدیل شده قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) برای نیمه اول ۲۰۲۴، ۹۷۸ میلیون یورو بود که کاهش ۴۹ درصدی را نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد.

برای سه ماهه دوم ۲۰۲۴، درآمد عملیاتی این شرکت به ۱۰۶۳۲ میلیون یورو رسید که نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته ۵ درصد افزایش داشت.

درآمدهای تعدیل شده قبل از بهره، مالیات و استهلاک از سوی دیگر ۱۲۵۷ میلیون یورو بود که نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۲۳، ۲۳ درصد کاهش داشت.

به دنبال این ضرر، گروه دویچه لوفت هانزا اعلام کرد که تمرکز خود را بر روی اجرای برنامه‌ای برای احیای تجارت و تسریع در نوسازی ناوگان هوایی قرار خواهد داد.

این برنامه عمدتاً بر افزایش درآمد از طریق افزایش سرمایه گذاری در خدمات و همچنین بهبود هواپیماهای این شرکت از جمله ناوگان‌های فرعی مانند ایرباس A۳۴۰-۶۰۰ و Boeing ۷۴۷-۴۰۰ تا سال ۲۰۲۸ تمرکز خواهد کرد.

کد خبر: ۲۹۷٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha