۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
نرخ بیکاری آمریکا منتشر شد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

نرخ بیکاری آمریکا منتشر شد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

چند دقیقه قبل نرخ بیکاری آمریکا منتشر شد و نوسانات جدیدی در بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

به گزارش بازار، روند نزولی بیت کوین از روز قبل تشدید شده‌ است. به همین خاطر همه نگاه‌ها به داده‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا از بازار کار آن معطوف شده‌ است.

این داده‌ها تاثیر زیادی روی تصمیمات فدرال رزرو درباره نرخ بهره این کشور می‌گذارد و به همین خاطر اهمیت زیادی دارد. فدرال رزرو در این هفته اعلام کرد که نرخ بهره آمریکا را در ماه جولای (تیر) تغییر نمی‌دهد. در نتیجه نرخ بهره آمریکا در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت ماند.

با این حال بسیاری از معامله‌گران و تحلیلگران امیدوارند که نرخ بهره آمریکا ماه بعد کاهش یابد. به عبارت دقیق‌تر تحلیلگران حدود ۹۰ درصد احتمال می‌دهند که نرخ بهره در ماه سپتامبر (شهریور) کاهش یابد.

سرمایه‌گذاران بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال بی‌صبرانه منتظر این اتفاق هستند. کاهش نرخ بهره معمولاً تاثیر مثبتی روی دارایی‌های پرریسک می‌گذارد و سرمایه‌گذاران را به سمت بازارهای پرریسک سوق می‌دهد.

در هر صورت آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی از محدوده ۲۰۶٬۰۰۰ شغل به ۱۱۴٬۰۰۰ شغل رسید. این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند در این مدت ۱۷۶٬۰۰۰ شغل در این بخش راه‌اندازی می‌شود.

علاوه بر این نرخ بیکاری از ۴.۱ درصد به ۴.۳ درصد رسید. این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند نرخ مذکور در محدوده ۴.۱ درصد ثابت می‌ماند. در هر صورت انتشار این داده‌ها به رشد قیمت بیت کوین در تایم فریم ۳۰ دقیقه‌ای کمک کرد.

نمودار ۳۰ دقیقه‌ای قیمت بیت کوین

نمودار ۳۰ دقیقه‌ای قیمت بیت کوین

کد خبر: ۲۹۷٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha