۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
قیمت خودرو کارکرده در آمریکا افزایش یافت، خودروهای جدید بیش از حد گران هستند!

قیمت خودرو کارکرده در آمریکا افزایش یافت، خودروهای جدید بیش از حد گران هستند!

میانگین قیمت خودرو کارکرده با عمر ۱۰ سال در آمریکا، هم‌اکنون ۱۲۱۹۴ دلار است. این رقم در سال ۲۰۱۴ معادل ۷۵۸۳ دلار بود.

به گزارش بازار، بازار خودروهای دست‌دوم در کشورمان همواره محلی برای بحث و ابراز نارضایتی از نحوه مدیریت بازار بوده است. با این حال حتی در بازار آزاد ایالات‌متحده نیز قیمت خودرو کارکرده در حال افزایش است. کارشناسان اقتصادی دلیل این موضوع را قیمت بیش از حد گران خودروهای جدید عنوان کرده‌اند. حذف تدریجی خودروهای ارزان‌قیمت از بازار باعث شده است تا تقاضای موجود برای خرید خودرو، در یک بخش انباشته شود.

میانگین قیمت خودروهای جدید در بازار آمریکا به حدود ۵۰ هزار دلار رسیده است. مشتریان نیز با مشاهده قیمت خودروهای جدید، به بازار خودروهای کارکرده رجوع می‌کنند. همین مساله باعث شده است تا قیمت خودروهای دست‌دوم نیز در بازار افزایش یابد. این افزایش قیمت باعث شده است تا خودروهایی با سن بالا، بیش از تصور گران شوند.

افزایش قیمت خودرو کارکرده در آمریکا طی یک دهه

موسسه آمریکایی iSeeCars، در زمینه خرید و فروش خودروهای دست‌دوم فعالیت می‌کند. براساس مطالعه این موسسه، میانگین قیمت خودرو کارکرده با عمر ۱۰ سال در آمریکا، هم‌اکنون ۱۲۱۹۴ دلار است. این رقم در سال ۲۰۱۴ معادل ۷۵۸۳ دلار بود. به عبارتی طی یک دهه، قیمت خودرو کارکرده در آمریکا حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. البته مشخص است که افزایش قیمت خودروهای دست‌دوم در آمریکا، به هیچ نمی‌تواند با افزایش قیمت چند صد درصدی بازار ایران رقابت کند!

همزمان با افزایش قیمت خودروهای کارکرده مسن در آمریکا، سهم بازار این خودروها نیز افزایش یافته است. خودروهایی با عمر بیش از ۱۰ سال، اکنون ۲۲.۷ درصد از کل بازار خودرو آمریکا را در اختیار دارند. حتی پرداخت حق بیمه گران‌قیمت نیز باعث نشده است تا مشتریان آمریکایی از خرید این خودروها دست بکشند.

تغییرات بازار خودرو آمریکا از زمان همه‌گیری کووید ۱۹ آغاز شد. سهم بازار خودروهای مسن در سال ۲۰۲۰ معادل ۱۵.۱ درصد بود و این خودروها با میانگین قیمت ۹۱۳۵ دلار به فروش می‌رسیدند. سهم بازار این خودرو در سال ۲۰۲۲ به ۱۹.۲ درصد افزایش یافت و میانگین قیمت آن‌ها نیز به ۱۲۵۴۹ دلار رسید.

مطالعه iSeeCars در مورد روند قیمت خودرو کارکرده، ۱۶۹ میلیون خودرو دست‌دوم فروخته شده طی ۱۰ سال (۲۰۱۴-۲۰۲۴) را مورد بررسی قرار داده است. نتایج این مطالعه جالب هستند. با وجود اخباری که از محبوبیت شاسی‌بلندها می‌شنویم، در بازار خودروهای کارکرده سدان‌ها، هاچ‌بک‌ها و استیشن‌واگن‌ها محبوب هستند. سهم بازار این خودروها به تدریج افزایش می‌یابد. هزینه کمتر، مصرف سوخت کمتر و هزینه‌های پایین نگهداری، این خودروها را به جایگزینی عالی برای شاسی‌بلندهای گران‌قیمت و پرمصرف تبدیل کرده است.

کد خبر: ۲۹۷٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha