۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
پورشه کاین پس از سال ۲۰۳۰ نیز همچنان موتور V۸ خواهد داشت

پورشه کاین پس از سال ۲۰۳۰ نیز همچنان موتور V۸ خواهد داشت

تولید نسل سوم کاین با پیشرانه V۸ همچنان ادامه خواهد داشت. این خودرو تغییرات فنی متفاوتی را نیز تجربه خواهد کرد.

به گزارش بازار، خودروسازان پس از ارائه برنامه‌های متهورانه برای توسعه خودروهای برقی، اکنون در حال عقب‌نشینی هستند. کره‌ای‌ها به توسعه خودروهای هیبریدی روی آورده‌اند. آمریکایی‌ها همچون خودروهای عضلانی و پیکاپ‌های بزرگ می‌سازند. خودروهای اروپایی همچون پورشه کاین نیز همچنان با پیشرانه‌های حجیم به تولید خواهند رسید.

پورشه طی هفته جاری اعتراف کرد که برنامه‌های برقی‌سازی این شرکت بیش از حد بلند پروازانه بوده است. خودروسازانی که خط تولید خود را به طور کامل به خودروهای برقی اختصاص داده‌اند، با کاهش شدید فروش مواجه شده‌اند. سایر خودروسازان نیز برای جلوگیری از کاهش فروش و مشکلات مالی، برنامه‌های خود را تغییر داده‌اند. براساس اعلام خودروساز آلمانی، پورشه کاین پس از سال ۲۰۳۰ نیز همچنان با موتور V۸ به تولید خواهد رسید.

پورشه کاین هم‌اکنون در نسل سوم خود به سر می‌برد. پورشه تصمیم دارد تا نسل چهارم کاین را به صورت کاملا الکتریکی در فاصله سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ روانه بازار کند. با این حال تولید نسل سوم کاین با پیشرانه V۸ همچنان ادامه خواهد داشت. این خودرو تغییرات فنی متفاوتی را نیز تجربه خواهد کرد.

پورشه کاین با سه نوع پیشرانه متفاوت عرضه خواهد شد

پورشه کاین نسل سوم در کنار بهره‌مندی از پیشرانه V۸، چند تغییر فنی را نیز به خود خواهد دید. گیربکس و پیشرانه این خودرو برای تولید راندمان بیشتر، بهبود خواهند یافت. همچنین تغییراتی برای رعایت مقررات آلایندگی آتی در آن ایجاد خواهد شد. پورشه کاین علاوه بر پیشرانه الکتریکی و موتور V۸، با پیشرانه هیبریدی نیز عرضه خواهد شد. پورشه تصمیم دارد کراس‌اوور خود را تا سال ۲۰۳۰ و پس از آن با سه گزینه هیبریدی، درون‌سوز و الکتریکی عرضه کند.

به گفته «الیور بلوم» مدیرعامل پورشه، برنامه‌های برقی‌سازی این شرکت به طور کامل کنار گذاشته نخواهند شد. در صورتی که تقاضا برای خرید خودروهای برقی از سوی مشتریان وجود داشته باشد، این شرکت می‌تواند حداکثر ۸۰ درصد خط تولید خود را به مونتاژ خودروهای برقی اختصاص دهد. با این حال روندهای بازار نشان می‌دهد که مشتریان در کوتاه‌مدت تمایل گسترده‌ای به خرید خودروهای برقی نخواهند داشت. از این رو پورشه و سایر خودروسازان در حال تعدیل برنامه‌های خود هستند.

کد خبر: ۲۹۷٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha