۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
ریزش بازار ارز دیجیتال و کاهش طمع سرمایه گذاران
گزارش بازار ارز دیجیتال

ریزش بازار ارز دیجیتال و کاهش طمع سرمایه گذاران

بازار ارز دیجیتال طی یک هفته اخیر، کاهش قابل توجهی را در ارزش بازار و نوسان قیمتی رمزارز ها تجربه کرده است؛ اما شاخص ترس و طمع را به متعادل ترین نقطه رسانده است.

هادی بهرامی؛ بازار: ارزش بازار ارز های دیجیتال طه یک هفته اخیر به میزان ۲.۴ درصد کاهش یافته است و از محدوده ۲ تریلیون و ۲۵۳ میلیارد دلار به ۲ تریلیون و ۲۰۳ میلیارد دلار رسیده است. در واقع مبلغ ۵۱ میلیارد دلار طی هفت روز اخیر از بازار خارج شده است که تقریبا ۳۵ میلیارد دلار آن خروج پول از بیت کوین بوده و ۲۷ میلیارد دلار هم به صورت میانگین هفتگی خروج پول از آلت کوین ها. ارزش بازار تتر هم طی یک هفته اخیر تغییری نکرده است و در محدوده ۱۱۴ میلیارد دلار قرار دارد که با حجم ۶۴ میلیارد دلاری در صرافی ها معامله میشود.

در حال حاضر ارزش بازار اسپات ارز دیجیتال ۲ هزار و ۱۹۸ میلیارد دلار، حجم معاملات ۸۷ میلیارد دلار، ارزش معاملات فیوچرز ۶۳میلیارد دلار و ارزش کل قرار های آتی پرپچوال ۱۶۸ میلیارد دلار میباشد که ۳۴۲ میلیون دلار از سرمایه معامله گران طی یک روز لیکویید شده است. بازار ارز دیجیتال با افزایش ۲.۱ درصدی دامیننس تتر در محدوده ۵.۲ درصد و کاهش ۰.۲۵ درصدی دامیننس بیت کوین طی هفت روز اخیر همراه است که در میان این تحرکات، شاخص تسلط اتریوم افزایش ۱.۴ درصدی را تجربه کرده است و در محدوده ۱۶.۹ درصد قرار دارد.

بازار ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار، حجم معاملات، نوسان آلت کوین ها و تحرکات درون شبکه ای در محدوده منفی و فشار فروش قرار دارد که بنظر میرسد کاهش هزینه های درون شبکه ای و پروتکل های نقدینگی را نیز به همراه خود داشته است. شاخص ترس و طمع نیز در محدوده ۵۲ قرار دارد که میتوان گفت متعادل ترین نقطه در احساسات سرمایه گذاران بازار است.

طی یک هفته اخیر، رمزارز های نیرو اتریوم با نماد neiro به میزان ۱۲۵۲ درصد، شیبا بیت کوین با نماد shibtc به میزان ۱۳۲ درصد و پلتان با نماد lat به میزان ۵۱ درصد بیشترین رشد را در این بازار منفی داشته اند و در مقابل، رمزارز های دیسنترالایزد سوشال با نماد deso به میزان ۴۸ درصد، کوجیرا با نماد kuji به میزان ۴۶ درصد و پی پی اتریوم با نماد peipei به میزان ۳۹ درصد بیشترین کاهش را تجربه کردند.

نام ارز

ارزش بازار | میلیارد دلار

قیمت فعلی | دلار

میزان نوسان هفته

BTC

۱۲۴۵

۶۳۱۰۰

۲.۴

ETH

۳۷۳

۳۱۰۰

۰.۳

BNB

۸۱

۵۵۷

۱.۲

SOL

۷۵

۱۶۰

۳.۷

XRP

۳۲

۰.۵۸

۳.۵

TON

۱۷

۶.۷

۲.۷

DOGE

۱۶

۰.۱۱

۶.۵

کد خبر: ۲۹۷٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha