۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
تردد در بزرگترین تونل کشور تا چند روز آینده فراهم می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

تردد در بزرگترین تونل کشور تا چند روز آینده فراهم می شود

ایلام- مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تردد در تونل کبیرکوه استان به عنوان بزرگترین تونل در حوزه راه های کشور تا چند روز آینده فراهم می شود.

فرشاد دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تونل اصلی کبیرکوه به طول چهار هزار و ۷۵۰ متر بزرگترین تونل جاده ای حال حاضر کشور است.

وی بیان کرد: عملیات لاینینگ و زیرسازی و لایه اول آسفالت و نصب قطعات سیستمهای روشنایی و ... آن نیز به پایان رسیده و خط انتقال برق نیز در آخرین مراحل اجرایی قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد:در مسیر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راهسازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران، سه کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) به انجام رسیده است.

دوستی افزود:از سمت شهرستان دره شهر ۶،۵ کیلومتر راه سازی شامل ۶ رشته تونل به طول ۲ هزار و ۲۵ متر که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر ایجاد مسیر سبقت آزاد احداث شده اند، تکمیل شده است و پیمانکاران در حال اجرای روکش آسفالت مسیر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی تونل و راههای طرفین آن را ۹۸ درصد توصیف کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح بسیار بیشتر از پیشرفت قراردادی و ریالی آن است چرا که در حال حاضر کارکرد پیمانکاران بیش از سه هزار میلیارد تومان است.

کد خبر: ۲۹۷٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha