۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
آب سدهای استان سمنان کاهش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

آب سدهای استان سمنان کاهش یافت

سمنان- احسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: آخرین آمار از وضعیت سدهای استان بیانگر کاهش درصد پرشدگی سدها نسبت به سال قبل است.

حمید احسانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود سه سد در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی، بیان کرد: سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان بیشترین حجم ذخیره آب در سدهای استان سمنان را دارد.

وی با اشاره به میزان پُرشدن سدهای استان سمنان، افزود: درصد پُرشدگی سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان از ۶۰ درصد به ۵۸ درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان در ادامه با بیان اینکه وضع عادی پُرشدگی سد دامغان ۱۶.۵میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: حجم مخزن این سد از ۹.۹۲ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به ۹.۶میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده است.

احسانی بیان کرد: میزان خروجی لحظه‌ای سد شاهچراغی شهرستان دامغان از ۴۵۰ لیتر بر ثانیه در سال آبی گذشته به ۵۳۰ لیتر بر ثانیه در سال جاری رسید.

وی میزان ورودی لحظه‌ای از سد شاهچراغی طی سال جاری را ۲۳۰ لیتر بر ثانیه اعلام و اظهار کرد: در سال آبی گذشته میزان ورودی لحظه‌ای از این سد ۱۱۵ لیتر بر ثانیه بوده است.

مدیرعامل آب منطقه ای سمنان از کاهش پُرشدگی سد مجن شهرستان شاهرود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان پُرشدگی این سد در سال جاری به ۶۴ درصد رسید، این در حالی است که میزان پُرشدن سد مجن در سال آبی گذشته ۷۴ درصد بوده است.

احسانی با بیان اینکه وضع عادی پُرشدگی سد مجن ۳.۴میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: حجم مخزن مخزن این سد از ۲.۴۳ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به ۲.۱ میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده است.

وی خروجی لحظه‌ای از سد مجن طی سال جاری را ۲۹۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: در سال آبی گذشته میزان خروجی لحظه‌ای از این سد ۲۵۴ لیتر بر ثانیه بوده است همچنین میزان ورودی لحظه‌ای سد مجن از ۱۲۰ لیتر بر ثانیه در سال آبی گذشته به ۲۳۰ لیتر بر ثانیه در سال جاری رسید.

کد خبر: ۲۹۷٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha