۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
افزایش تعداد معادن شن و ماسه گلستان در گرو صدور مجوز تغییر کاربری 
معاون امور معادن صمت گلستان مطرح کرد؛

افزایش تعداد معادن شن و ماسه گلستان در گرو صدور مجوز تغییر کاربری 

گرگان- معاون امور معادن صمت گلستان گفت: چنانچه مجوز تغییر کاربری توسط امور اراضی صادر شود بسیاری از مشکلات در خصوص معادن برداشت شن و ماسه بر طرف و معادن بیشتری برای تامین مصالح فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا حسنی‌نسب عصر سه شنبه در دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان که با موضوع گرانی شن و ماسه در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: اگر تعداد مجوزهای تغییر کاربری برای صدور مجوز برداشت شن و ماست افزایش یابد میزان تولید بالا رفته و قیمت فروش هم پایین می آید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت گلستان افزود: در حال حاضر چهار الی پنج معدن در گلستان وجود دارد که مصالح را تامین می کنند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم و جلساتی هم در این رابطه برگزار شده است، گفت: مباحثی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی وجود دارد و چنانچه مانند سنوات گذشته مجوز جهاد کشاورزی صادر شود با مشکل مواجه نخواهیم شد زیرا اکثر سنگ شکن ها در این خصوص با مشکل مواجه هستند.

حسنی نسب بیان کرد: اگر بخواهیم اهرم فشار بر روی این معادن بگذاریم کیفیت مصالح را پایین می آورند.

وی تصریح کرد: چنانچه مجوز تغییر کاربری صادر شود بسیاری از مشکلات این حوزه برداشته خواهد شد و معادن بیشتری برای تامین مصالح فعالیت می کنند.

معاون صمت گلستان گفت: قانون ما هر چند سال یکبار عوض شده اما قانون امور اراضی تغییر نکرده است.

حسنی نسب افزود: صمت جواز تاسیس برای احداث کارخانه می دهد اما برای برداشت مصالح نمی تواند مجوز صادر کند.

وی گفت: قیمت مصالح سنگ شکن از قیمت دستوری خارج شده و براساس عرضه و تقاضا قیمت گذاری می شود اما عدم صدور مجوز امور اراضی، ماده اولیه کم و تقاضای بالا باعث افزایش قیمت می شود.

کد خبر: ۲۹۷٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha