۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان 
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان انتقاد کرد؛

انحصار در صدور مجوز معادن کوهی گلستان 

گرگان- عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه در صدور مجوز معادن کوهی انحصار وجود دارد، گفت: روزی همه پیگیر عدم خروج مصالح از استان بودند اما امروز مصالح در گلستان گرانتر از مازندران است.

محمد ابراهیم پور عصر سه شنبه در دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان که با موضوع گرانی شن و ماسه در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: شاید سیاست گذاری حاکمیتی ما غلط است و یکی از مشکلات و معضلات موجود در عرصه ساخت و ساز این است که دولت فکر می کند این حوزه با معیشت مستقیم مردم در ارتباط نیست.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: خانه دار شدن مردم به اندازه یک عمر به طول می انجامد پس ارتباط این موضوع با معیشت مردم غیر قابل انکار است.

وی گفت: گرانی های یکباره مصالح در پروژه های پیمانکاری هم یا منجر به ورشکست شدن پیمانکار شده و یا هزینه های دولت را افزایش می دهد، بدین ترتیب پروژه ای که امسال با ۱۰ میلیارد تمام می شود باید سال آینده با ۴۰ درصد تورم اجرا شود که این موضوع نیز به صورت مستقیم با معیشت مردم در ارتباط است.

ابراهیم پور تصریح کرد: همه ما تصور می کنیم قیمت گذاری دستوری غلط است و نباید انجام شود اما در مقابل می گوییم چرا صنف شن و ماسه در قیمت گذاری آزاد هستند؟

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: در صورتی قیمت گذاری دستوری صحیح نیست که این روند برای همه وجود نداشته باشد نه اینکه جزیره ای عمل شود.

وی با بیان اینکه در صدور مجوز معادن کوهی انحصار وجود دارد، گفت: روزی همه پیگیر عدم خروج مصالح از استان بودند اما امروز مصالح در گلستان گرانتر از مازندران است.

ابراهیم پور در پایان گفت: یا باید تعداد مجوزها بیشتر شود و یا این موضوع تحت کنترل قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۹۷٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha