۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
گذرگاه‌های اربعین خوزستان آمادگی کامل برای تردد زائران را دارند
مدیرکل راهداری خوزستان:

گذرگاه‌های اربعین خوزستان آمادگی کامل برای تردد زائران را دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از آمادگی کامل برای تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه خبر داد.

به گزارش بازار، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان اظهار کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ورودی‌های استان تا گذرگاه های رابعین حسینی در سه حوزه بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های، ایجاد تسهیلات و زیرساخت‌های لازم در پایانه مرزی و اتخاذ تدابیر لازم برای حمل و نقل زائران بوسیله اتوبوس، مینی بوس و سواری تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

وی افزود: در حوزه راه‌ها ۱۴۰کیلومتر از راه‌های استان بخصوص در محورهای شریانی متاثر از سفر زائران به خصوص در محورهای اهواز - خرمشهر به شلمچه و اهواز - سوسنگرد - بستان به چذابه توسط پنج گروه روکش آسفالت شده است.

جولانژاد به خط‌کشی بیش از یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های منتهی به ۲ گذرگاه اربعین حسینی اربعین استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در مسیرهای منتهی به مرزها ۱۵ کیلومتر حفاظ میانی راه احداث و ۱۴ کیلومتر روشنای و ۳۶ نقطه پرحادثه توسط روشنایی نقطه‌ای ایمن سازی شده ضمن اینکه ۳۰ هزار تابلو و علامت راهنمایی و رانندگی در مسیرهای استان نصب شده است.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار و ۳۰۰ متر سایه‌بان و مه‌پاش در گذرگاه‌های رابعین حسینی در شلمچه و چذابه نصب شده است و تمام تلاش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بر این است تا زائران از ابتدای ورود تا خروج از پایانه‌های مرزی در فضای خنک تردد داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان بیان کرد: تجهیزات گذرنامه و سیستم‌های بارکت خوان و پاسپورت خوان جدید برای گذرگاه‌های رابعین شلمچه و چذابه تهیه شده تا زائران در کمتر پنج ثانیه در مرز تردد داشته باشند.

وی گفت: در بخش حمل و نقل و مسافر و زائران بخصوص در بازگشت چندین نشست برگزار شده و در تلاش هستیم ناوگان حمل ونقل عمومی کشور را در مسیر بازگشت زائران از شلمچه و چذابه را بسیج کنیم تا زائران بدون معطلی با ناوگان حمل ونقل عمومی به اقصا نقاط کشور منتقل شوند.

تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

کد خبر: ۲۹۷٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha