۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
انتهای رکود در بورس!؟
بورس در یک نگاه؛

انتهای رکود در بورس!؟

شاخص کل بورس در سقف سال ۱۳۹۹ قرار گرفته است.

سمیه شوریابی؛ بازار: بازار امروز طی نیمه اول معاملات جوی منفی مشابه روز گذشته داشت و در اثر شوک پرعرضه دیروز همراه با عرضه آغاز کرد و البته کمی بعد مقداری متعادل تر شد.

در نهایت نهمین روز مرداد ماه با کاهش حدود ۱۱ هزار واحدی شاخص کل به پایان رسید و نماگر بورس در سطح دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحدی متوقف شد.

در بازار کم رمق امروز ارزش معاملات مشابه دیروز حدوداً ۳.۴ همت ثبت شد همچنین از لحاظ ورود و خروج نقدینگی نیز مجموعا حقیقی ها ۱۴۹ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

با توجه به کاهش ریسک جنگ گسترده و منفی های عمیق دیروز، امروز منفی های ۲ و ۳ مورد استقبال بود و اسپرد بالا است، چون فروشنده قوی در بازار وجود ندارد.

در خصوص شاخص_کل می‌توان گفت که درست در سقف سال ۱۳۹۹ دیده می‌شود، یعنی همان سطحی که ۴ سال قبل تجربه کرده بود! اوج فضاحتی که در بازار سرمایه به بار آوردند در تصویر زیر گویاست.

انتهای رکود در بورس!؟

چهار سال رکود، زیان و خسارت محض برای سهامداران، در حالی است که فعالان بازار بورس می‌دانند شاخص کل هرگز چهره واقعی بازار را نشان نداده و واقعیتی که‌ در دارایی سهامداران وجود دارد به شکل دیگری است‌ و زیان‌های وارد شده بسیار عمیق‌تر است.

سوال می‌کنیم، ‌ واقعا چهار سال کافی نیست!؟ مهمترین بازار مالی کشور که تنها بازار مولد و توسعه‌ساز آن است و می‌تواند با مدیریت لازم به گسترش شرکت‌های داخلی، بهبود اشتغال، جذب نقدینگی تورم‌ساز و در مجموع به رونق واقعی اقتصاد منجر شود، تحت مدیریت برخی افراد باید به این وضعیت دچار شود! آیا طی چهار سال اخیر در سایر بازارها و کالاها نیز شاخص‌ها و قیمت‌ها ثابت باقی مانده‌اند!؟

بازار سرمایه دچار مشکلات ریشه‌ای است و جابه‌جایی اشخاص و جناح‌ها تغییری در آن ایجاد نمی‌کند، یک بار برای همیشه مشکلات‌ بورس را ریشه‌کن کنید تا وضعیت اقتصاد هم بهبود یابد.

گفتنی است دلار نیما یا دلار حواله در مرکز مبادله امروز ۷۵ تومان گران شد و به ۴۴۲۵۴ تومان رسید ضمن اینکه تقاضا برای دلار نیما این روزها به شدت افزایش یافته است.

انتهای رکود در بورس!؟

کد خبر: ۲۹۷٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha