۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
۴۰۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب زنجان فرسوده است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

۴۰۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب زنجان فرسوده است

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت:۴۰۰ کیلومتر معادل ۴۰ درصد از شبکه انتقال آب استان فرسوده و نیازمند اصلاح است و اصلاح این میزان فرسودگی نیازمند اعتبارات بالایی است.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، محمد علی نادرخانی،با بیان اینکه ۴۰۰ کیلومتر معادل ۴۰ درصد از شبکه انتقال آب استان فرسوده و نیازمند اصلاح است،گفت: اصلاح این میزان فرسودگی نیازمند اعتبارات بالایی است و در شبکه آب و فاضلاب استان زون بندی و مدیریت فشار انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ دستگاه فشارشکن دو زبانه در این شبکه نصب شده است که شبها فشار آب را کاهش می دهد، یادآور شد: فشار شبکه هنگام شب به دلیل کاهش مصرف بالا و در روز پایین است که این اختلاف فشار موجب فرسودگی شبکه می شود اما با اقدامات صورت گرفته، فشار شبکه را ثابت نگه می داریم که طول عمر شبکه افزایش و نشت پنهان شبکه کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان میزان سرانه متوسط تولید آب در استان را به طور متوسط ۲۴۲ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر در شهرها ذکر کرد و اظهار داشت:‌ این میزان در تابستان به بیش از ۳۰۰ لیتر در شبانه روز می رسد.

نادرخانی تصریح کرد:‌ در زمان حاضر ۱۵ تا ۲۰ درصد نیاز آبی در شهرستان های ابهر و زنجان از سد تهم و کینه ورس و باقی مانده از آبهای زیرزمینی تامین می شود.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان، آب مورد نیاز مردم استان را از ۹۰۰ حلقه چاه، چشمه و قنات تامین می کند و وظیفه تامین، انتقال و توزیع آب را بر عهده دارد که روستاها عمدتا به صورت منطقه ای اداره می شود.

کد خبر: ۲۹۷٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha