۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
کاهش ۳۰ درصدی شیوع تب کریمه کنگو نسبت به سال قبل

کاهش ۳۰ درصدی شیوع تب کریمه کنگو نسبت به سال قبل

سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: تاکنون ۴۲ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که روند بیماری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار، امین اسدی گفت: بنابر آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت، تاکنون ۴۲ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متاسفانه ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

او با بیان اینکه تا هفته اول مهرماه امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد، افزود: گرچه روند بیماری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است، اما به افراد و دامداران توصیه می‌شود که نکات پیشگیرانه را کماکان رعایت کنند.

اسدی ادامه داد: علی‌رغم برخورد با عرضه دام در کنار جاده‌ها و کاهش فروش نسبت به سال‌های گذشته، اما بازهم شاهد فروش و عرضه دام در کنار جاده‌ها هستیم، درحالیکه به سبب شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان این امر به هیچ عنوان مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر ذبح دام‌ها تا اربعین ادامه دارد، افزود: برخی افراد به غلط تصور می‌کنند که با خرید دام زنده و کشتار، گوشت تازه تری مصرف می‌کنند، درحالیکه این موضوع خارج از فرآیند نظارت دامپزشکی می‌تواند منجر به شیوع بیماری مشترک دام و انسان و حتی مرگ افراد شود. براین اساس افراد در صورت تمایل خرید دام زنده حتما نسبت به تهیه آن از کشتارگاه‌های ثابت در سطح کشور اقدام کنند.

او گفت: با توجه به رعایت نکات بهداشتی و شرعی توسط ناظران شرعی و بهداشتی، مردم به هیچ عنوان نگران مصرف گوشت‌های وارداتی نباشند.

کد خبر: ۲۹۷٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha