۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
روسیه با تحریم‌ها سازگار شده است
عضو اتحادیه اروپا:

روسیه با تحریم‌ها سازگار شده است

نخست وزیر مجارستان که یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست طی اظهاراتی اذعان کرد که اقتصاد روسیه با وجود تحریم‌های این اتحادیه از خود انعطاف نشان داده و با آن‌ها سازگار شده است.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری تاس، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست طی اظهاراتی اذعان کرد که اقتصاد روسیه با وجود تحریم‌های این اتحادیه از خود انعطاف نشان داده و با آن‌ها سازگار شده است.

روزنامه "ماگیار نمزت" به نقل از وی نوشت: نشاط اقتصادی این کشور فوق العاده است. هیچ بحثی در مورد آن وجود ندارد. روسیه از تحریم‌هایی که پس از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ اعمال شد، درس گرفته است.

وی در سخنرانی خود در رومانی ادامه داد: آنها تجهیزات و انعطاف لازم را دارند. آنها توانایی سازگاری (خود را با تحریم‌ها) توسعه داده‌اند.

نخست وزیر مجارستان همچنین گفت: روسیه با آنچه که ما دیدیم و ما را وادار به دیدن آن کردند متفاوت است... روسیه به عنوان یک کشور خشن و "نئو استالینیستی" توصیف می‌شود. این تصویر هیچ مبنایی در واقعیت ندارد.

اوربان در ادامه تصریح کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا به منافع اساسی اروپا آسیب رسانده و قیمت انرژی را افزایش داده و اقتصاد اروپا را غیررقابتی کرده است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا اخیراً چهاردهمین بسته تحریم‌های ضد روسی را در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴ تصویب کرد.

در این بسته تحریمی، اتحادیه اروپا محدودیت‌های صادراتی را برای ده‌ها نهاد در کشورهای ثالث مانند چین، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و امارات متحده عربی به دلیل ادعای عرضه کالاها و فناوری‌های دو منظوره به روسیه تشدید کرده است.

کد خبر: ۲۹۷٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha