۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
بررسی توکن آنلاک ۱.۵ میلیارد دلاری ماه آینده؛ چه ارزهای دیجیتالی در خطر هستند؟

بررسی توکن آنلاک ۱.۵ میلیارد دلاری ماه آینده؛ چه ارزهای دیجیتالی در خطر هستند؟

در ماه اوت (۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور) توکن آنلاکِ ۱.۵ میلیارد دلاریِ ارزهای دیجیتالی مثل ریپل، آوالانچ، آپتوس و آربیتروم انجام می‌شود.

به گزارش بازار، تقریباً ۱.۵ میلیارد دلار توکن آنلاک در ماه اوت در بازار ارزهای دیجیتال انجام خواهد شد. در این میان، ریپل با آزادسازی ۱ میلیارد XRP (معادل ۶۰۹ میلیون دلار با قیمت‌های فعلی) در ۱ آگوست (۱۱ مرداد) بزرگ‌ترین توکن آنلاک را انجام می‌دهد.

شایان ذکر است که ریپل از سال ۲۰۱۷ به بعد هر ماه ۱ میلیارد XRP را در برنامه آزادسازی توکن خود عرضه می‌کند. این شرکت از کیف پول‌های اسکرو خود (شامل کیف پول ۲۴ و ۲۵) برای توزیع برابر توکن‌های مذکور در هر ماه استفاده می‌کند.

با این حال ممکن است ریپل بخشی از توکن‌های آزادشده‌ خود را دوباره قفل می‌کند. برای مثال در ماه ژوئن (خرداد) ریپل ۸۰۰ میلیون XRP آزادشده‌ را دوباره قفل کرد. با این حال طبق داده‌های تریدینگ ویو، این شرکت حدود ۳۰۰ میلیون ریپل را در آن زمان به فروش رساند.

با وجود این مقاله‌ای که ریپل در سال ۲۰۱۷ در وبلاگ خود منتشر کرده، نشان می‌دهد که این شرکت پس از آزادسازی ۱ میلیارد XRP در ابتدای هر ماه، بخش زیادی از توکن‌های آزادشده‌ را دوباره قفل می‌کند. بنابراین مقدار واقعی ریپل عرضه‌شده‌ در بازار بسیار کم‌تر از ۱ میلیارد توکن خواهد بود.

چه توکن‌هایی در ماه بعد آزاد می‌شوند؟

داده‌های سایت توکن آنلاکس (Token Unlocks) نشان می‌دهد که بعد از ریپل، بزرگ‌ترین توکن آنلاک ماه اوت به دو پروژه آوالانچ و ورم هول اختصاص دارد. این ارزهای دیجیتال روی هم رفته بیش از ۴۴۹ میلیون دلار از توکن‌های خود را در ماه آینده آزاد می‌کنند.

ورم هول (Wormhole) در تاریخ ۳ آگوست (۱۳ مرداد) ۶۰۰ میلیون توکن W معادل ۳۳.۳ درصد از عرضه در گردش توکن خود را آزاد می‌کند. شایان ذکر است که این مقدار معادل ۴۴۹ میلیون دلار ارزش‌گذاری می‌شود. این پروژه در ۴ آوریل (۱۶ فروردین) ایردراپ خود را انجام داده بود.

برنامه توکن آنلاک ورم هول

آوالانچ نیز در تاریخ ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) ۹.۴ میلیون توکن معادل ۲.۴ درصد از عرضه در گردش خود را آزاد خواهد کرد. این مقدار با توجه به قیمت آوالانچ ⮝ AVAX: $۲۸.۰۲۸ معادل ۲۶۸ میلیون دلار برآورد می‌شود.

علاوه بر این، ۳ پروژه دیگر یعنی سویی (SUI)، پلتفرم dydx و شبکه زتاچین (ZetaChain) نیز در اولین روز اوت (۱۱ مرداد) بخشی از توکن‌های خود را آزاد می‌کنند.

پروژه سویی ۶۴ میلیون توکن SUI معادل ۲.۵۶ درصد از عرضه در گردش خود را آزاد می‌کند که با توجه به قیمت فعلی آن، حدود ۵۰ میلیون دلار ارزش‌گذاری می‌شود.

صرافی غیرمتمرکز dydx هم ۸.۳۳ میلیون توکن DYDX را در این روز آزاد می‌کند. این مقدار توکن معادل ۳.۶۵ درصد از عرضه در گردش DYDX است و با قیمت فعلی معادل ۱۱ میلیون دلار ارزش‌گذاری می‌شود. شایان ذکر است که این توکن‌ها تنها برای ۳ دسته یعنی سرمایه‌گذاران، بنیان‌گذاران و کارمندان و در نهایت برای کارکنان آینده خواهد بود.

این در حالیست که شبکه تازه تاسیس زتاچین ۵۳.۹ میلیون توکن ZETA معادل ۱۸.۹ درصد از عرضه در گردش خود را در اول اوت آزاد می‌کند. با قیمت فعلی این مقدار معادل ۳۴.۵ میلیون دلار ارزش‌گذاری می‌شود. این پروژه در اولین روز راه‌اندازی توکن خود، به همین مقدار توکن آزاد کرده بود.

سایر توکن آنلاک‌های ماه بعد متعلق به کدام ارزهای دیجیتال است؟

ایموتبل ایکس نیز در تاریخ ۹ آگوست (‍۱۹ مرداد) ۳۲.۵ میلیون توکن معادل ۲.۱۱ درصد از عرضه در گردش خود را آزاد خواهد کرد. این مقدار با توجه به قیمت ایموتبل ایکس IMX: $۱.۵۴۰۶ معادل ۴۹ میلیون دلار ارزش‌گذاری می‌شود.

آپتوس در روز ۱۲ آگوست (۲۲ مرداد) ۸۰ میلیون دلار توکن APT را آزاد خواهد کرد. سندباکس نیز در تاریخ ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد) ۶۹ میلیون دلار توکن SAND را آزاد خواهد کرد. ارزهای دیجیتال آربیتروم و استارک نت هم در این ماه بخشی از توکن‌های خود را آزاد می‌کنند.

استارک نت در تاریخ ۱۵ آگوست (‍۲۵ مرداد) ۶۴ میلیون توکن معادل ۴.۴ درصد از عرضه در گردش خود را آزاد خواهد کرد. ارزش این مقدار توکن به ۳۵ میلیون دلار می‌رسد.

آربیتروم نیز در ۱۶ آگوست (۲۶ مرداد) ۹۲.۶ میلیون توکن معادل ۲.۸ درصد از عرضه در گردش خود را آزاد خواهد کرد. ارزش این مقدار توکن با توجه به قیمت آربیتروم ⮝ ARB: $۰.۷۱۹۹ به ۶۷ میلیون دلار می‌رسد.

کد خبر: ۲۹۷٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha