۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
جزییات واریز حقوق ۳ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان اعلام شد
خبر مهم تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان؛

جزییات واریز حقوق ۳ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان اعلام شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آخرین اقدام دولت رئیسی در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد وگفت: در این بازه زمانی سن صندوق از ۴۱سال به ۳۹ سال کاهش یافت.

به گزارش بازار، میر هاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشستی با عنوان جمعینو سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی رهبر انقلاب را منشور عملیاتی سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم دانست و راهکار ارتقا رفاه و تحقق عدالت در جامعه را هماهنگی تمام دستگاهها در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام کرد.

این سخنان در حالی بیان شد که آخرین اقدام دولت سیزدهم در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و توسعه پوشش بیمه‌ای بوده ، در دوران دولت سیزدهم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شدند که با اضافه شدن این تعداد، حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان درآمد بیمه‌ای جدید به منابع سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه و سن صندوق حدود ۲ سال جوان‌تر شد و از حدود ۴۱ سال به حدود ۳۹ سال رسیده ، که به گفته کارشناسان این سیاست ها امید را به سازمان تزریق کرده است .

جبران ناترازی منابع و مصارف تأمین‌اجتماعی

موضوع ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی از سال ۷۲ مطرح بوده و هشدارهای جدی درخصوص ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی و بزگترین صندوق این حوزه، یعنی سازمان تأمین‌اجتماعی صادر شده که در نهایت سال ۱۳۸۳ قانون نظام جامع رفاه و تأمین‌اجتماعی به عنوان راهکاری برای مقابله با این مشکل، تصویب شد. دولت سیزدهم در روزهای آخر خود اعلام کرد که توانسته ۱۰۶ هزار میلیارد بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی که از دوره‌های قبل بر جای مانده بوده و سالانه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه به سازمان تحمیل می‌کرده را تسویه نماید که اگر این رویه ادامه پیدا می‌کرد، بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی تا امروز چند برابر شده بود و اثر تورمی آن اقتصاد کلان کشور را شدیداً تحت تأثیر قرار می‌داد. از این جهت کنترل ناترازی منابع و مصارف در سازمان تأمین‌اجتماعی، در واقع کمک به کنترل تورم کشور بوده است.

توسعه خدمات برای بازنشستگان در دولت سیزدهم

در طول عمر کوتاه دولت سیزدهم مبلغ تسهیلات ضروری بازنشستگان از ۷ میلیون تومان در ابتدای این دوره مدیریتی به ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ رسید و در سال گذشته ۲۵۰ هزار فقره از این تسهیلات به این عزیزان پرداخت شد. همچنین تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تا ۸۰ درصد افزایش یافت و سهم سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت حق بیمه نیز به ۵۰ درصد از کل مبلغ رسید و در حال حاضر سازمان تأمین‌اجتماعی سالانه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایفای سهم خود از بیمه تکمیلی بازنشستگان می‌پردازد.

همچنین در جریان روند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای اخیر پس از مصوبه دولت سیزدهم، مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب کمک معیشت و متناسب‌سازی به همه بازنشستگان پرداخت شده که مجموعاً بیش از ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین‌اجتماعی هزینه داشته است.

کد خبر: ۲۹۷٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha