۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
بازگشت ۱۹ هکتار از مراتع گلستان به منابع طبیعی
رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد؛

بازگشت ۱۹ هکتار از مراتع گلستان به منابع طبیعی

گرگان- با ورود دادگستری گلستان، ۱۹ هکتار از مراتع شهرستان مراوه تپه پس گرفته شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی از باز پس‌گیری ۱۹ هکتار از مراتع شهرستان مراوه تپه خبر داد و اظهار کرد: این فرد بیش از ۱۹ هکتار از مراتع شهرستان مراوه تپه را که در مجاورت زمین های کشاورزی او بود به تدریج طی ۳۰ سال ، تصرف کرده بود و در آن کشت و کار می کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: به منظور تسریع در رسیدگی به این پرونده و خلع ید زودتر این زمین ها ، رئیس حوزه قضایی شهرستان مراوه تپه به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کرد که منجر به بازگشت این اراضی به بیت المال شد.

وی ادامه داد: رفع تصرف این زمین ها با حضور رئیس دادگستری این شهرستان اجرا شد و برای جلوگیری از دست اندازی دوباره به این مراتع ، محدوده این زمین ها با عملیات فارو و شیارکشی مشخص شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اهتمام دستگاه قضا برای حفظ حقوق بیت المال گفت: از سال گذشته تاکنون با رای دادگاه‌های استان بیش از ۴۹۸ هکتار مرتع در استان به بیت‌المال بازگشت.

آسیابی با اشاره به اختصاص دادگاه‌های ویژه‌ پرونده های منابع طبیعی در استان گفت: برای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آراء خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

۲۵ درصد از مراتع و ۱۰ درصد از جنگل‌های گلستان در شهرستان مراوه تپه قرار دارد.

کد خبر: ۲۹۷٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha