۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۶
اتحادیه اروپا خواستار تحقیق درباره انفجار «مجدل شمس» شد

اتحادیه اروپا خواستار تحقیق درباره انفجار «مجدل شمس» شد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن انفجار در شهرک «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی، خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی در این باره شد.

به گزارش بازار، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما به یک تحقیق مستقل بین‌المللی در مورد این حادثه غیرقابل قبول نیاز داریم».

او با محکوم کردن انفجار در مجدل شمس افزود: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از تشدید تنش اجتناب کنند».

عصر روز گذشته در پی اصابت اجسام منفجره به شهرک «مجدل شمس» در جولان اشغالی، ۱۴ نفر کشته و حدود ۳۰ نفر زخمی شدند که تعدادی از کشته شدگان کودک بودند.

در این راستا یک مقام آمریکایی نیز به وبگاه آکسیوس گفت: دولت جو بایدن بسیار نگران است که حمله به مجدل شمس منجر به جنگی فراگیر میان اسرائیل و حزب‌الله شود.

این مسئول آمریکایی تصریح کرد: حمله به مجدل الشمس ممکن است به شراره جنگی بدل شود که ما طی ماه‌های گذشته نگران آن بودیم.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسمی قویا ادعای رسانه‌های صهیونیستی را رد و انجام حمله به مجدل شمس را تکذیب کرده است.

اما با وجود تکذیب شدید حزب‌الله، «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اشغالگر مدعی شده است: «اتفاق مجدل شمس، خطرناک‌ترین حادثه علیه غیرنظامیان از ۷ اکتبر گذشته است، ما در حال آماده‌سازی واکنشی علیه حزب‌الله هستیم».

در این میان برخی منابع گفته‌اند که موشک پدافندی ارتش اسرائیل عامل این حادثه بوده، حتی وبسایت روزنامه اسرائیل هیوم نوشته است: «تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک‌های شلیک شده در فضای مجدل شمس جولان دچار مشکل و اشتباه شدند».

کد خبر: ۲۹۷٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha