۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
بورس در یک قدمی صعود
بورس در یک نگاه؛

بورس در یک قدمی صعود

با افزایش نرخ نیما و اصلاح تکنیکالی بازار باید منتظر یک موج صعودی خوب در بازار باشیم.

سمیه شوریابی؛ بازار: نخستین روز معاملاتی هفته با سرخپوشی ۴۸ درصد نمادها و سبزپوشی ۲۱ درصد نمادها به کارش خاتمه داد.

افت بالغ بر ۱۴ هزار واحدی شاخص کل، خروج ۲۲۸ میلیارد تومانی پول از سوی حقیقی ها و ارزش معاملات خرد ۲.۸ همتی نتیجه داد و ستد معامله گران امروز بود.

می توان گفت بسیاری از ریسک های مدیریتی، نگاه قمارخانه ای به بورس، تأمین مالی شبه دولت و دولت از بورس اوراق بهادار، ابلاغیه ها و مصوبه های شبانه و پنهانی دولتی، فروش سنگین و بدون ضابطه اوراق بهادار و بسیاری از مشکلات دیگر در حال اتمام است، مهم ترین نگرانی این بازار گسترش جنگ به لبنان و کمبود برق است.

اکثراً نگران نرخ بهره هستند، اما به نظر با کنترل تورم، نرخ بهره نیز حتی به صورت دستوری کاهش خواهد یافت و با افزایش نرخ نیما و اصلاح تکنیکالی بازار باید منتظر یک موج صعودی خوب در بازار باشیم.

به این ترتیب این قیمت ها در سهام بازار، به صورت پله ای ارزش خرید دارد، در بدترین حالت می توان در دو پله ده درصدی اقدام به خرید کرد.

بورس در یک قدمی صعود

بازار سهام یک بازار جامانده از بازارهای موازی طلا، سکه و مسکن است، پس یک دارایی ارزان با احتمال بالا فرصت خرید است.

کاهش شکاف نیما و آزاد

امروز شاهد ادامه صعود دلار نیمایی بودیم، نرخ دلار حواله در مرکز مبادله ایران به ۴۴۰.۹۷۳ ریال افزایش یافت و شکاف نیما و آزاد کاهش یافت، بورس تهران در هفته‌های اخیر به‌طور کامل به این آیتم مثبت بی‌تفاوت بوده‌است و به‌نظر می‌رسد که اگر پارامترهای منفی پیرامون بازار حذف یا کمرنگ‌تر شوند، اثر مثبت این موضوع در جریان معاملات بیش از پیش پدیدار خواهد شد.

افزایش نرخ خودرو و حذف رانت!؟

افزایش نرخ خودرو یکی از خبرهای این گروه بود که برای ایران‌خودرو رقم خورد و احتمالاً برای سایپا نیز رخ دهد، هر چند این موضوع تأیید و تکذیب‌هایی را به همراه دارد. در مورد نرخ «خودرو»، این افزایش‌ها منطقی بوده و رانت عجیب فعلی را از بین می‌برد و به سود سهامداران و شرکت خواهد بود، «خودرو» در تیرماه رشد فروش داشت و رقم آن ۲۶۷۹۳۶ میلیارد ریال بود، در ۴ ماهه ۹۱۳۰۲۷میلیارد ریال بوده که ۲۵ درصد از مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

«خساپا» هم تیرماه خوبی زد و نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه فروش داشت و به عدد ۹۲۹۹۴ میلیارد ریالی رسید، در ۴ ماهه ۳۰۹۵۶۸ میلیارد ریال فروش داشته که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است، در بین سایر خودرویی‌ها، «خاور» و «خزامیا» را جذاب ندیدیم، اما «خپارس» خوب بود و در حالی که ۳ ماهه ۵۰۳۴۰ میلیارد ریال بود، در تیرماه به عدد ۴۱۵۵۷ میلیارد ریالی رسید، در ۴ ماهه ۹۱۸۹۷ میلیارد ریال فروش داشت و مدت مشابه قبل ۷۹۵۵۴ میلیارد ریال بود.

کد خبر: ۲۹۷٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha