۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶
خطر آتش سوزی در کمین عرصه های طبیعی یزد| گرما بلای جان محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد هشدار داد؛

خطر آتش سوزی در کمین عرصه های طبیعی یزد| گرما بلای جان محیط زیست

یزد- نورانیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست یزد درباره خطر آتش سوزی با توجه به شدت گرما و پوشش علف‌های خشک در عرصه های طبیعی استان هشدار داد و از بهره برداران خواست باآگاهی کامل از طبیعت استفاده کنند.

سیدرضا نورانیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اعلام کرد: با توجه به بارش های مناسب در سال آبی جاری و رویش گیاهان خودرو و پوشش مناسب عرصه های طبیعی بویژه پوشش علفی کف جنگل احتمال آتش سوزی عرصه های طبیعی استان تشدید شده است.

وی ادامه داد: در اکثر عرصه های طبیعی و با خشک شدن این گیاهان و گرمای شدید پیش رو،بزرگترین خطر منابع طبیعی و محیط زیست کشور که اغلب بدلیل عدم آگاهی توسط گردشگران و گاها بهره برداران طبیعت در کمین است.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی و آموزش و اطلاع رسانی در گروهها و کانال های مجازی در خصوص نحوه ورود به طبیعت و خروج از آن تاکید و تصریخ کرد: حتی یک بطری شکسته شیشه ای و یا یک بطری آب معدنی با چندین قطره آب موجود در آن با انعکاس نور خورشید ، جرقه ناشی ازسوخت ناقص خودرو و موتورسیکلت می تواند باعث حریق شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد تاکید کرد: با اطلاع رسانی بموقع، یاری گر محافظان طبیعت و میراث بانان شایسته ای برای آیندگان و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی ایران عزیزمان باشیم .

کد خبر: ۲۹۶٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha