۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
زمان واردات اولین خودروی کارکرده مشخص نیست| تعرفه نباید تغییر کند
معاون وزیر صمت:

زمان واردات اولین خودروی کارکرده مشخص نیست| تعرفه نباید تغییر کند

معاون وزیر صمت با بیان اینکه وزارت صمت به دنبال تغییر تعرفه واردات خودروهای کارکرده نیست، گفت: ترجیح می‌دهم درباره زمان واردات اولین خودروی کارکرده به کشور، عدد و زمان اعلام نکنم.

به گزارش بازار، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره میزان ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودروهای نو و کارکرده، توضیح داد: برای خودروهای نو تاکنون حدود ۱.۸ میلیارد دلار ثبت سفارش صورت گرفته که امکان تأمین ارز را دارد اما در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم که این عدد به ۲.۸ میلیارد دلار افزایش دهیم.

جلسه با بانک مرکزی برای تعیین میزان ارز مورد نیاز

وی تصریح کرد: میزان ارز برای واردات خودروهای کارکرده هنوز مشخص نشده است، دوشنبه شب با بانک مرکزی جلسه داشتیم و در تلاش هستیم تا محل، منشأ و حجم ارز موردنیاز برای واردات خودروی کارکرده را مشخص کنیم.

ضیغمی درباره نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تعرفه خودروهای کارکرده، تصریح کرد: همه این موضوعات باید در کمیته‌ای که قرار است از تمام دستگاه‌ها از جمله سازمان استاندار، گمرک، وزارت اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون صنایع تشکیل شود، مورد رسیدگی قرار گیرد و برخی از این آیتم‌ها را تعیین کنیم؛ به طور مثال پیشنهاد ما این است که تعرفه واردات خودروهای کارکرده نسبت به تعرفه خودروهای نو تغییر نکند و یکسان باشد اما ممکن است، سایر دستگاه‌ها نظر دیگری داشته باشند که باید مورد بحث قرار گیرد.

معاون وزیر صمت درباره زمان واردات اولین خودروهای کارکرده به کشور نیز به خانه ملت گفت: سوال سختی است و نمی‌توان پاسخ آن را داد ترجیح می‌دهم برای این موضوع عدد و زمان اعلام نکنم.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha