۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
تداوم آلودگی هوای اصفهان تا هفته آینده| خشکی «زاینده رود» سرمنشا بحران است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

تداوم آلودگی هوای اصفهان تا هفته آینده| خشکی «زاینده رود» سرمنشا بحران است

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم آلودگی هوای اصفهان تا هفته آینده، گفت: آلودگی هوای اصفهان، ریشه در فعالیت کانون های فرسایش بادی شمال و شرق استان و خشکی زاینده رود دارد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به افزایش شرایط آلایندگی ناشی از نفوذ گرد و خاک از مناطق شرق و شمال استان در روز چهارشنبه، اظهار کرد: تداوم و شدت وزش باد و گردوغبار با کاهش میدان دید در مناطق شمال، شرق و مرکز استان تا روز پنج شنبه افزایش می‌یابد.

وی افزود: علت آلودگی هوا افزایش سرعت وزش باد در مناطق کویری در مرز بین استان اصفهان و سمنان و همچنین مرز بین استانهای اصفهان و یزد و کویر مشترک بین استان قم و اصفهان است که باعث خیزش گردوخاک و نفوذ آن به مناطق شرق، شمال و مرکز شهرستانهای اردستان، کاشان، آران و بیدگل، ورزنه، اصفهان و دیگر مناطق است که شاخص هوا را در وضعیت ناسالم برای عموم رسانیده است.

افزایش سرعت تندبادها در مناطق کویری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تداوم آلودگی هوا را تا اواخر هفته آتی اعلام کرد و گفت: با افزایش دما سرعت تند بادها در مناطق کویری افزایش یافته و با توجه به وسعت پهنه‌های خشکسالی به علت عدم بارشها و پایین بودن رطوبت خاک با اندک وزش باد، گرد و خاک از زمین متصاعد می‌شود.

وی اضافه کرد: کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش شعاع میدان دید به علت خیزش کانونهای گرد و غبار و فرسایش بادی درون و برون استانی در مناطق شمال و شرق استان اصفهان بیشتر است.

استقرار الگوی گرم تابستانی و افزایش دمای کمینه

شیشه فروش با اشاره به استقرار الگوی گرم تابستانی و افزایش دمای کمینه در طول روز نسبت به نرمال در استان اصفهان، بیان کرد: ممنوعیت هر اقدامی که منجر به تشدید گرد و خاک و آلاینده‌ها شود، اکیدا توصیه می شود.

وی گفت: علت آلودگی هوا در استان اصفهان را متاثر از کانونهای فرسایش بادی شناسایی شده داخلی در شمال و شرق و در مناطق هم مرز با استانهای یزد، قم، خراسان جنوبی، سمنان و خشکی رودخانه زاینده رود و اراضی رها شده و کشت نشده به دلیل کمبود منابع آب دانست.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha