۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
پیشتازی هریس در نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا

پیشتازی هریس در نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا

معاون جو بایدن در نظرسنجی‌های انتخاباتی از ترامپ پیش افتاده است.

به گزارش بازار، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در نهایت مجبور شد به دلیل کهولت سن و اقبال پایین برای شکست ترامپ در انتخابات پیش رو، از نامزدی حزب دموکرات کناره گیری و از کامالا هریس، معاون خود در ادامه مسیر انتخابات حمایت کند. موضوعی که اکنون روند انتخابات را تغییر داده است.

بر این اساس، جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده از سوی مؤسسه رویترز – ایپسوس نشان می‌دهد کامالا هریس در میان رأی دهندگان آمریکایی از اقبال بیشتری در برابر ترامپ برخوردار است.

این نظرسنجی‌ها که در روز دوشنبه و سه شنبه انجام شده است نشان می‌دهد ۴۴ درصد از رأی دهندگان آرای خود را به هریس و ۴۲ درصد آرای خود را به ترامپ اختصاص خواهند داد. ۱۴ درصد از رأی دهندگان نیز همچنان مردد بوده و هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته بودند.

اختلافات اساسی میان کامالا هریس و دونالد ترامپ به چند بخش اصلی مربوط می‌شود. آزادی سقط جنین که هریس طرفدار آن بوده و ترامپ همانند محافظه کاران مخالف آن است. متمم دوم قانون اساسی آمریکا پیرامون آزادی حمل سلاح که هریس طرفدار اعمال محدودیت‌هایی بر آن و ترامپ به دنبال آزادی بیشتر در این حوزه است؛ و در نهایت موضوع مهاجران، بهبود خدمات اجتماعی، و مباحث کاهش یا افزایش مالیات‌ها از جمله دیگر محورهای اختلافات میان دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات است.

سو قصد به ترامپ باعث افزایش محبوبیت وی شده بود اما اکنون با کنار رفتن بایدن به نفع هریس، این موضوع در نهایت شرایط را به نفع نامزد دموکرات‌ها تغییر داده است.

کد خبر: ۲۹۶٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha