۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
ارزش بازار جهانی چربی‌زدای صنعتی در سال ۲۰۲۲ به چند میلیارد دلار رسید؟!

ارزش بازار جهانی چربی‌زدای صنعتی در سال ۲۰۲۲ به چند میلیارد دلار رسید؟!

ارزش بازار جهانی چربی‌زدای صنعتی در سال ۲۰۲۲ به ۱۹.۷۲ میلیارد دلار رسید. تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۱ به ۳۰.۹۳ میلیارد دلار برسد که در دوره پیش‌بینی (۲۰۲۳-۲۰۳۱) با CAGR ۵.۱۳ درصد رشد می‌کند.

به گزارش بازار، ارزش بازار جهانی چربی‌زدای صنعتی در سال ۲۰۲۲ به ۱۹.۷۲ میلیارد دلار رسید. تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۱ به ۳۰.۹۳ میلیارد دلار برسد که در دوره پیش‌بینی (۲۰۲۳-۲۰۳۱) با CAGR ۵.۱۳ درصد رشد می‌کند. بازار چربی‌گیرهای سازگار با محیط زیست یا مشتقات بیولوژیکی در سال‌های اخیر به دلیل قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. و اما چه چیزی باعث شد که بازار جهانی چربی گیر چنین رشدی را داشته باشد؟ محرک این بازار چه بود؟
 

محرک بازار جهانی چربی گیر چه بود؟

با توجه به پیش‌بینی‌های کارشناسان، بازار جهانی گریس تراپ‌ها یا چربی‌گیرهای فاضلاب نظیر چربی گیر پلی اتیلن، چشم‌انداز مثبتی را تجربه خواهد کرد. شاخص‌های بازار بین‌الملل نشان‌دهنده‌ی رشد این بازار تا سال ۲۰۳۰ با نرخ تقریبی ۲.۳۵ درصد است که منجر به افزایش ارزش بازار تا ۱.۴۸ میلیارد خواهد شد. این پیش‌بینی بر اساس افزایش رستوران‌ها در سراسر جهان و اهمیت روزافزون دفع و تصفیه‌ی فاضلاب صورت گرفته است. چرا که با تصفیه فاضلاب خروجی از منازل و مکان های صنعتی میتوان در جهت آبیاری درختان استفاده کرد، چرا که سرشار از مواد مغذی است.

با وجود عدم آشنایی جامعه ما و صنعتگران با فرایند خرید و عملکرد چربی‌گیرهای پلی اتیلن، DAF و فایبرگلاس، قیمت مناسب، کارایی بالای این نوع چربی گیرها همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا این بازار پتانسیل رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

عوامل موثر در تحریک بازار جهانی چربیگیر و رشد فزاینده آن

افزایش جمعیت شهری و رشد صنعت رستوران‌داری، دو عامل کلیدی در افزایش تقاضای جهانی برای سیستم‌های چربی‌گیر فاضلاب هستند. با رشد شهرها، مدیریت فاضلاب به چالش بزرگی تبدیل می‌شود و نیاز به راهکارهایی مانند چربی‌گیر احساس می‌شود.

با گسترش رستوران‌ها و مراکز سرو غذا، پساب‌های حاوی چربی و روغن افزایش می‌یابد و این پساب خروجی از رستوران‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، تالارها، مجتمع‌های سرو غذا همواره دارای مقادیر زیادی چربی و روغن بوده که به جهت سبک‌سازی جریانات آلوده و راحت‌تر شدن فرآیند تصفیه در سپتیک تانک پلی اتیلن، ابتدا از چربی گیر پلی اتیلن یا همان گریس تراپ‌ها استفاده میشود که رفع آلودگی را در حد ۹۹% افزایش می‌دهد.

اگرچه پاندمی‌هایی مانند کووید-۱۹ توانست به‌طور موقت بر این بازار تأثیر منفی بگذارند، اما عوامل دیگری مانند پیشرفت‌های تکنولوژیکی و معرفی مواد جدید، فرصت‌های جدیدی برای رشد ایجاد می‌کنند. برای مثال، استفاده از مواد پلیمری جدید می‌تواند انقلابی در ساخت تجهیزات صنعتی ایجاد کند و آنها را مقاوم‌تر و اقتصادی‌تر کند.

علاوه بر این، با گسترش صنعت گردشگری، مدیریت فاضلاب رستوران‌ها و مراکز بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. دولت‌ها و صنایع در تلاشند تا با استفاده از راهکارهایی مانند چربی‌گیر، فرایند تصفیه‌ی فاضلاب را بهبود بخشند. در نتیجه، بازار جهانی چربی‌گیر فاضلاب پتانسیل رشد و گسترش را دارد، مشروط بر اینکه بتواند چالش‌های ناشی از پاندمی‌ها را پشت سر بگذارد و از فرصت‌های ایجادشده توسط نوآوری‌های تکنولوژیکی بهره ببرد.

محدودیت بازار جهانی چربی زدا صنعتی

آگاهی پایین در اقتصادهای در حال رشد
اگرچه صنعت تولید در سراسر جهان از تکنیک‌های مختلفی برای نگهداری ماشین‌آلات، چه با استفاده از چربی‌گیرها یا پاک‌کننده‌ها، استفاده می‌کند، اما برخی از کشورها در سراسر جهان، به‌ویژه کشورهای در حال رشد، از مزایای چربی‌گیرهای صنعتی بی‌اطلاع هستند. فقدان آگاهی و دانش مهمترین چالش برای فروشندگان در نظر گرفته می شود که در آن می توان تلاش کرد تا مزایای استفاده از روغن گیر صنعتی را قبل از تعدیل قیمت ها منتقل کند.

علاوه بر این، موفقیت کلی محصول در بازار به در دسترس بودن تکنسین هایی با دانش عملیاتی و نیروی کار برای پشتیبانی از تعمیر و نگهداری در طول زمان بستگی دارد. بنابراین، فروشندگان مجبور به آموزش تکنسین ها و کارگران محلی برای دستیابی به موفقیت کامل در زنجیره تامین هستند. فقدان مهندسان آموزش دیده نیز مانع پذیرش چربی زدا در بازار می شود.

عمده‌ی تقاضاها در بازار جهانی چربی گیر ها مربوط به کدام متریال‌های بدنه است؟

ارزش بازار جهانی چربی‌زدای صنعتی در سال ۲۰۲۲ به چند میلیارد دلار رسید؟!

بازار جهانی چربی‌گیرها، یا همان گریس تراپ‌ها، شاهد تقاضای فزاینده‌ای برای متریال‌های خاصی است که در ساخت بدنه‌ی این دستگاه‌ها به کار می‌روند. این دستگاه‌ها که در سیستم زهکشی آشپزخانه‌ها نصب می‌شوند و تنها فاضلاب آشپزخانه از آن‌ها عبور می‌کند، معمولاً از جعبه‌هایی در داخل یک لوله‌ی زباله تشکیل شده‌اند. دو متریال اصلی که در ساخت این چربی‌گیرها مورد استفاده قرار می‌گیرند، پلی‌اتیلن و فایبرگلاس هستند. با این حال، بازار جهانی شاهد تقاضای بیشتر برای چربی‌گیرهای فاضلابی با بدنه‌ی پلی‌اتیلن است. این افزایش تقاضا به دلیل قیمت مناسب‌تر و مقاومت یکسان این متریال در مقایسه با فایبرگلاس است.

علاوه بر این، سازندگان چربی‌گیرها با خرید لوله‌های کاروگیت، کیفیت محصول نهایی خود را بهبود می‌بخشند. چربی‌های خروجی از این دستگاه‌ها معمولاً حرارت و اسیدیته‌ی بالایی ندارند، بنابراین استفاده از مدل‌های فایبرگلاسی برای آن‌ها ضرورتی ندارد. تله‌های چربی همچنین می‌توانند از متریال‌های مختلفی مانند فولاد ضدزنگ، پلاستیک‌های با چگالی کم، بتن، یا حتی چدن ساخته شوند. با این حال، چربی‌گیرهای استیل به دلیل قیمت بسیار بالا، کمتر مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرند. ساخت تجهیزات چربی‌گیر در محل با استفاده از بتن نیز منسوخ شده است، اما چربی‌گیرهای بتنی پیش‌ساخته هنوز بخشی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

حجم این دستگاه‌ها می‌تواند از ۳۵ لیتر تا ۴۵۰۰۰ لیتر یا بیشتر متغیر باشد و می‌توان آن‌ها را در بالای زمین، زیر زمین (دفنی)، داخل آشپزخانه، یا خارج از ساختمان نصب کرد. گزارش بازار جهانی گریس تراپ‌ها، بررسی جامعی از این بازار ارائه می‌دهد و به تحلیل بخش‌های کلیدی، تاریخچه، روندهای بازار، محرک‌ها، محدودیت‌ها، و همچنین چشم‌انداز رقابتی می‌پردازد. این گزارش منبع ارزشمندی برای درک بهتر بازار جهانی چربی‌گیرها و عوامل مؤثر بر آن است.

کد خبر: ۲۹۶٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha