۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
افزایش سرمایه شرکت‌های صنایع بورسی کلید خورد

افزایش سرمایه شرکت‌های صنایع بورسی کلید خورد

رئیس سازمان بورس گفت: سرمایه شرکت‌های صنایع بورسی به ۲ هزار شرکت افزایش یافت تا در سازمان بورس با روش‌های مختلف به صدور مجوزها و افزایش سرمایه سرعت داده شود.

به گزارش بازار، مجید عشقی در مراسم رونمایی از سامانه تسهیلات اشتغالزایی کشور، گفت: با توجه به قانون تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ و فرآیند جدید افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و کمک به تامین مالی شرکت ها است که منجر به افزایش سرمایه شرکت های صنایع بورسی می شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادارادامه داد: در حال حاضر انتقال اوراق با عرضه خصوصی مصوب و بحث اجرایی آن به زودی عملیاتی و امکان انتشار اوراق با استفاده از روش خصوصی را مصوب شده که به زودی شروع می شود.

عشقی گفت: تشکیل سرمایه یکی از چالش‌های مهم بخش های اقتصادی به ویژه بخش تولید درصنایع کشور است. در گذشته احکامی در قوانین بودجه پیگیری می‌شد و نمایندگان مجلس نیز در پاره‌ای موارد از آن حمایت می‌کردند، اما امروز قانونی با عنوان تامین مالی به این منظور مصوب و جهت اجرا ابلاغ شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه تلاش شده تا مقدمات اجرای قانون تامین مالی فراهم شود و افزایش سرمایه شرکت‌ها تسریع داده شود، گفت: امکان انتشار اوراق با عرضه خصوصی تاامروز راه‌اندازی نشده بود، اما امکان انتشار اوراق با عرضه خصوصی در اوراق کوچک و کوتاه مدت فراهم و به‌زودی اجرایی خواهد شد.

عشقی با تاکید بر اینکه حق‌تقدم‌های ۳۰ روزه نیز به ۱۵ روز کاهش یافته است، گفت: سرمایه شرکت‌های بورسی به ۲ هزار شرکت افزایش یافت تا در سازمان بورس با روش‌های مختلف به صدور مجوزها و افزایش سرمایه سرعت داده شود و به بهبود تولید در صنایع کشور کمک شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha