۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
علت رشد قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۸۰۰۰ دلار چه بود؟

علت رشد قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۸۰۰۰ دلار چه بود؟

قیمت بیت کوین حرکت صعودی هفته گذشته خود را با رسیدن‌ به بالای سطح ۶۸٬۰۰۰ دلار ادامه داد و با رشد ۹ درصدی در ۷ روز گذشته، به محدوده ۶۸٬۴۸۰ دلار رسید.

به گزارش بازار، بازار ارزهای دیجیتال روز گذشته با رشدی ۰.۸۹ درصدی مواجه شد. ارزهای دیجیتال مانند سولانا ⮝ SOL: $۱۷۸.۶۱۲ هم حدود ۴ درصد افزایش یافتند. راشل لوکاس (Rachael Lucas)، تحلیلگر بازار ارز دیجیتال در BTC Markets، عنوان داشت:

یکی از دلایل اصلی رشد بیت کوین، جریان ورودی زیاد ETFهای اسپات آن است.

داده‌های وب سایت SoSoValue نشان می‌دهد ETFهای اسپات بیت کوین در ۱۱ روز متوالی شاهد جریان ورود سرمایه بوده‌اند. صندوق IBIT بلک راک از زمان پیدایش خود تا کنون بیش از ۱۹ میلیارد جریان ورود سرمایه را به ثبت رسانده‌ است. لوکاس در ادامه توضیح داد:

در مجموع بازار شاهد ۱۷ میلیارد جریان ورودی خالص بود. این موضوع نشان‌دهنده تقاضای سرمایه‌گذاران نهادی و اعتماد آن‌ها به بیت کوین است.

این درحالی است که بازار منتظر راه‌اندازی ETFهای اسپات اتریوم ⮟ ETH: $۳۴۸۲.۶۶ در روز ۲۳ جولای (۲ مرداد) در ایالات متحده است. این ETFها شامل صندوق‌های قابل‌معامله در بورس شرکت‌های فیدلیتی (Fidelity)، فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton)، ETF مشترک شرکت‌های اینوسکو (Invesco) و گلکسی (Galaxy)، ون‌اک (VanEck) و ۲۱شرز (۲۱Shares) می‌شود.

علاوه بر این به نظر می‌رسد رشد قیمت بیت کوین ⮝ BTC: $۶۷۲۱۶.۹ تحت تاثیر کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هم قرار گرفته است. کناره‌گیری جو بایدن از این انتخابات شانس پیروزی ترامپ را بیشتر کرده است. جو بایدن، کامالا هریس (Kamala Harris) را به عنوان جانشین خود از طرف حزب دموکرات تایید کرده اما هریس تاکنون نظر خود را درباره موافقت یا مخالفت با ارزهای دیجیتال اعلام نکرده است.

راشل لوکاس یکی دیگر از دلایل رشد قیمت را فرسودگی ناشی از فشار فروش ۵۰٬۰۰۰ بیت کوین دولت آلمان دانسته است. او در ادامه توضیح داد:

با به پایان رسیدن این فشار فروش که ارزش آن به ۲.۸۷ میلیارد دلار می‌رسد، حجم عظیمی از BTCهای موجود در بازار از آن خارج شد و فشار فروش این ارز دیجیتال کاهش یافت.

با این حال لوکاس خاطرنشان کرد روند قیمت بیت کوین همچنان می‌تواند تحت تاثیر بازپرداخت صرافی Mt.Gox قرار بگیرد. وی توضیح داد از آنجا که انتظار می‌رود حجم زیادی از ۹ میلیارد دلار بازپرداخت این صرافی تا اوایل اوت (اواسط مرداد) انجام شود، بازار همچنان می‌تواند با متغیرهای مختلفی در کوتاه‌مدت روبه‌رو شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha