۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
تولید میوه‌های نوبرانه ۳۰ درصد افزایش یافت

تولید میوه‌های نوبرانه ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، عرضه میوه‌های نوبرانه نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، اکبر یاوری رئیس اتحادیه بارفروشان، گفت: در دهه اول محرم با افزایش تقاضا برای خرید سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی از سوی هیئت‌های مذهبی قیمت با نوساناتی روبرو شد که مجدد با افزایش عرضه و افت تقاضا، قیمت‌ها در بازار کاهش یافت.

او از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی در بازار خبر داد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو پیاز در میدان مرکزی ۹ تا ۱۴ هزارتومان، سیب زمینی ۸ تا ۱۲ هزارتومان و گوجه فرنگی ۸ تا ۱۵ هزارتومان است.

یاوری نرخ کنونی هرکیلو انگور یاقوتی را ۲۰ تا ۳۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هرکیلو آلبالو با نرخ ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان، گیلاس ۵۰ تا ۱۰۰ هزارتومان، آلو سیاه ۲۰ تا ۴۵ هزارتومان، آلو شابلون ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان، آلو قطره طلا ۲۵ تا ۳۵ هزارتومان، توت فرنگی ۵۰ تا ۱۰۰ هزارتومان، زردآلو ۲۰ تا ۶۰ هزارتومان، شلیل ۴۰ تا ۵۵ هزارتومان، سیب گلاب ۴۰ تا ۷۰ هزارتومان، هلو ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان، خیار گلخانه ۲۰ هزارتومان و خیار اصفهان ۶ تا ۱۳ هزارتومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود که با احتساب حداکثر ۳۰ درصد سود بر مبنای فاکتور رسمی باید در خرده فروشی‌های سطح شهر عرضه شود که متاسفانه در برخی موارد بالاتر از این میزان لحاظ می‌شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت کنونی هرکیلو خربزه در میدان مرکزی را ۱۰ تا ۲۵ هزارتومان، هندوانه ۶ تا ۸ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۸ هزارتومان و طالبی ۸ تا ۱۸ هزارتومان اعلام کرد.

او از توزیع روزانه ۲۲ تا ۲۳ هزارتن میوه، صیفی و فرنگی در میدان مرکزی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و افزایش عرضه میوه‌های نوبرانه قیمت نسبت به روزهای قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که روند ثبات قیمت تا پایان مرداد ادامه یابد.

یاوری گفت: بنابر آمار تولید میوه‌های نوبرانه نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش عرضه است و اکنون بدلیل گرمای هوا، تولید به انبوه رسیده است که براین اساس مشکلی در عرضه نداریم.

کد خبر: ۲۹۶٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha