۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی در اصفهان| حوادث غرق شدگی افزایش یافته است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان هشدار داد؛

افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی در اصفهان| حوادث غرق شدگی افزایش یافته است

اصفهان-شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شاهد افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی در اصفهان هستیم و در این روزها خطر غرق شدگی در رودخانه ها و استخرهای آب کشاورزی محتمل است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با هشدار در ارتباط با به افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی در اصفهان اظهار کرد: با توجه به این موضوع در ارتباط با شنا در کانالهای انتقال آب، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، استخرهای موجود در واحدهای صنعتی و نیز مسیر رودخانه در مناطق غرب و جنوب و بالادست زاینده رود و دریاچه سدهای مخزنی استان به لحاظ خطر پذیر بودن این منابع آبی هشدار می دهیم.

وی با بیان اینکه کانال های انتقال آب به علت شدت جریان آب، شیب و لغزندگی دیواره و استخرهای ذخیره اب کشاورزی به علت عمق زیاد شیب دیواره و لایه پوششی لغزنده ژئوممبران محل ایمنی برای شنا نیستند، تاکید کرد: همچنین شدت جریان آب، ناپایداری بستر، سردی آب و جریان گردابی در رودخانه ها باعث بروز حوادث غرق شدگی افراد در مسیر رودخانه ها می شود.

۵۵ حادثه در جوار رودخانه ها و استخرها در سال جاری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۵۵ مورد حادثه در رودخانه ها، کانالهای انتقال آب واستخرهای ذخیره آب کشاورزی و داخل باغات شخصی در سطح استان به وقوع پیوسته است که متاسفانه منجر به غرق شدن ۲۲ نفر و امداد رسانی سرپایی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی توسط عوامل آتش نشانی و اورژانس شد.

وی گفت: با افزایش دما و حضور گردشگران در عرصه های طبیعی و مجاور مناب آبی، حوادث غرق شدگی به خصوص روزهای تعطیل و پایان هفته افزایش یافته است که برای پیَشگیری از وقوع حوادث به شهرداری ها، آب منطقه ای، جمعیت هلال احمر میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی ابلاغ شد و با استقرار تیم های امدادی مجهز به امکانات امداد در آب و گشت و نظارت در مسیر کانالها و رودخانه ها و ارائه آموزشهای لازم به ساکنین و گردشگران در مناطق خطر پذیر اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث را اجرایی کنند.

اجرای طرح های کاهش خطر و نصب حفاظ اطراف کانال های آب و رودخانه ها

شیشه فروش تاکید کرد: رودخانه های خرسان، اب ملخ، ونک در شهرستان سمیرم رودخانه های گوکان، یلان و چشما لنگان در فریدونشهر رودخانه زاینده رود در مناطق غرب استان و باغبادران و کانال های انتقال اب شبکه نکواباد و سدهای باغکل خوانسار، ونک و قره قاچ سمیرم گلپایگان و کوچری،خمیران وسد زاینده رود از جمله مناطقی است که می بایست طرح های کاهش خطر نصب حفاظ اطراف کانال ها در مقاطع پر خطر اجرایی شود.

وی گف: همچنین تاکید شده است که با نظارت سازمان جهاد کشاورزی نصب حفاظ و تابلوی هشدار و تعبیه طناب نجات در استخرهای ذخیره آب کشاورزی توسط بهره برداران اجرایی و در این رابطه اطلاع رسانی و آموزش های لازم ارائه شود و مالکان باغات شخصی نیز باید در راستای ایمن نمودن استخرهای داخل باغات اقدام نمایند.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha