۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
اتصال سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان از هفته نخست مرداد

اتصال سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان از هفته نخست مرداد

مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در خصوص آخرین جزئیات اتصال سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش بازار، آمنه نادعلیزاده مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم افراد موظف هستند که محل سکونت خود را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند و بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر همین قانون چنانچه افراد محل سکونت خود را در این سامانه اظهار نکنند مشمول محرومیت از دریافت خدمات بانکی خواهند شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: به عنوان خدمت پایلوت خدمت دسته چک در نظر گرفته شده است و بناست در دو فاز این اقدام عملیاتی شود. فاز نخست فاز آزمایشی و اطلاع رسانی و فاز دوم اقدام بسیار سختگیرانه خواهد بود. در فاز نخست در زمانی که بناست دسته چک تخصیص داده شود سامانه صیاد به سامانه ملی املاک و اسکان کشور مراجعه و بررسی می‌کند که آیا فرد محل سکونت خود را ثبت کرده یا خیر؟ و اگر فرد محل سکونت را ثبت نکرده باشد دسته چک را برای مشتری صادر می‌کند ولی به بانک اطلاع رسانی می‌کند که این فرد در سامانه املاک و اسکان محل سکونت خود را اظهار نکرده است و بانک هم متقابلا وظیفه دارد این موضوع را به مشتری اعلام کند.

نادعلی‌زاده همچنین بیان کرد: در فاز دوم که مقداری اقدام سختگیرانه‌تر خواهد بود بعد از طی شدن دوره آزمایشی قاعدتا اگر فرد کماکان محل سکونت خود را اظهار نکند از دریافت خدمت دسته چک محروم خواهد شد و در واقع دریافت خدمت دسته چک منوط به ثبت محل سکونت در سامانه ملی املاک و اسکان کشور خواهد شد.

او افزود: به لحاظ فنی ارتباط بین سامانه صیاد بانک مرکزی و سامانه ملی املاک و اسکان کشور برقرار شده و اقدامات فنی صورت گرفته است و این دو سامانه به لحاظ سرویسی با یکدیگر مچ شدند و بناست بزودی در هفته نخست مردادماه این اقدام اتفاق بیفتید و ابلاغ لازم به شبکه بانکی صورت بگیرد.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha