۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
چرا کتونی اورجینال بخریم و تفاوت آن با کتونی فیک در چیست؟

چرا کتونی اورجینال بخریم و تفاوت آن با کتونی فیک در چیست؟

در صورتی که تصمیم به خرید کتونی اورجینال دارید اما نمی توانید تفاوت کتونی اورجینال و فیک را تشخیص دهید در این مقاله همراه ما باشید.

به گزارش بازار، در صورتی که تصمیم به خرید کتونی اورجینال دارید اما نمی توانید تفاوت کتونی اورجینال و فیک را تشخیص دهید در این مقاله همراه ما باشید، روش های متنوع تشخیص کتونی فیک از اورجینال وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

چرا کتونی اورجینال بخریم؟

پاها از اعضای اصلی در ساختار بدن انسان مطرح می شوند، چرا که به صورت مداوم وزن را تحمل می کنند، نوع و کیفیت کفش و کتونی که افراد انتخاب می کنند می تواند در حفظ سلامتی پاها تأثیرگذار باشد، اگر برای تان این سؤال پیش آمده که چرا باید کتونی اورجینال بخریم در این بخش همراه ما باشید.

کتونی اورجینال با ساختار پا مطابقت دارد.

از آن جایی که کتونی های اورجینال به صورت دقیق مطابق با ساختار پاها تولید می شوند، از فشار بر روی پاها جلوگیری می شود و وزن بدن به صورت یکنواخت روی پاها وارد می شود.

کتونی اورجینال از قوس پا پشتیبانی می کند.

اغلب کتونی های اورجینال مطابق با قوس پاها طراحی می شوند، از این جهت به بهترین شکل از قوس پاها پشتیبانی می کنند، در نتیجه با استفاده از کتونی اورجینال از تخریب قوس پا جلوگیری می شود.

کتونی اورجینال با مواد با کیفیت تولید می شود.

کتونی های اورجینال با استفاده از بهترین مواد تولید می شودند ضمن این که راحتی و آسایش پاها را تأمین می کنند و از آسیب دیدن پاها جلوگیری می کنند.

کتونی های کپی

کتونی های کپی آن دسته از کتونی هایی است که از لحاظ ظاهر و کیفیت شباهت بسیار زیادی با کتونی های اورجینال دارد، گاهی ممکن است شباهت بالای کتونی اورجینال با کتونی های کپی تشخیص این دو را از هم سخت کند، به طور کلی قیمت کتونی های کپی کمتر از کتونی اورجینال است و عدم داشتن کیفیت اصلی باعث کاهش قیمت کتونی های کپی می شود.

چرا کتونی اورجینال بخریم

کتونی فیک

کتونی های فیک ظاهری شبیه به کتونی های اصل و اورجینال دارند، اما امکان تشخیص شان از روی ظاهر وجود دارد.

تولید کتونی فیک با کیفیت بسیار پایین انجام می شود، قیمت کتونی فیک و تقلبی از کتونی های کپی هم ارزان تر است.

چرا کتونی های کپی و کتونی فیک تولید می شود؟

اگر برای شما هم این سؤال پیش آمده است که چرا کتونی های کپی و فیک تولید می شود، لازم است بدانید از آنجایی که هزینه تولید کتونی های اورجینال بالا است، با توجه به نوسانات قیمت دلار در ایران، قیمت کتونی های اصل و اورجینال بسیار بالاتر می رود.

در نتیجه با توجه به تورم جهانی و قیمت دلار ممکن است بسیاری از افراد توانایی خرید کتونی های اصل و اورجینال با قیمت مناسب را نداشته باشند، از این جهت بسیاری از تولیدی ها، کتونی های کپی و فیک را تولید کرده و به فروش می رسانند.

تفاوت کتونی های کپی و کتونی فیک

مهم ترین نکته ای که لازم است در نظر داشته باشید این است که هم کتونی های کپی و هم کتونی فیک هر دو تقلیدی از کتونی های اصل و اورجینال هستند، با این تفاوت که کتونی های کپی با کیفیت بیشتری تولید شده و قیمت بالاتری دارند.

اختلاف قیمت کتونی های کپی و فیک با کتونی اصل از دیگر تفاوت ها محسوب می شود، اغلب افرادی که توانایی خرید کتونی اورجینال و های کپی را ندارند، کتونی فیک می خرند.

اکثر تولید کنندگان کتونی های کپی در تلاش اند که تا حد ممکن کتونی ها را با متریال با کیفیت و شبیه به متریال کتونی اصل تولید کنند، از این جهت می توان گفت کتونی های کپی کیفیت بالاتری دارد، کتونی فیک با استفاده از متریال نامرغوب تولید شده و از این جهت پا در این کتونی سریع بو می گیرد، دچار قارچ و... می شود.

کتونی های فیک در سریع ترین زمان ممکن خراب شده و به اصطلاح از قیافه می‌افتند، کیفیت پایین کتونی های فیک از دیگر تفاوت های کتونی اورجینال با فیک مطرح می شود.

اغلب کتونی های اورجینال دارای خواص درمانی بوده و سلامت پاها را تضمین می کنند، گاهی اوقات کتونی های کپی نیز دارای این ویژگی می باشد، اما کتونی های فیک نه تنها این ویژگی ها رو ندارد حتی می تواند نتیجه عکس داشته باشد و موجب بروز آسیب های جدی در پاهای تان شود، در نتیجه راحتی پاها در کتونی از دیگر تفاوت این کتونی ها مطرح می شود.

گارانتی از تفاوت های دیگری مطرح می شود، اغلب کتونی های اورجینال و اصل ۱ تا ۲ سال گارانتی دارند، کتونی های کپی نیز دارای ۶ ماه گارانتی هستند، اما کتونی های فیک هیچ گونه گارانتی و ضمانتی ندارند، چرا که اطلاعات کافی در رابطه با کیفیت آن ها موجود نیست.

تفاوت کتونی اورجینال با کتونی فیک در چیست؟

چگونه کتونی اورجینال و فیک را تشخیص دهیم؟

  1. به نوع دوخت کتونی توجه کنید، دوخت کتونی های اورجینال کاملاً تمیز و به بهترین شکل انجام می شود اما اغلب کتونی های فیک دوخت مرتبی ندارند و کیفیت دوخت شان کاملاً پایین است.
  2. کتونی های اصل و اورجینال یا دوردوخت هستند و یا پرس شان به گونه ای است که کیفیت شان را نمایش می دهد، کتونی های فیک دوردوخت نیستند و پرس خوبی ندارند.
  3. بر روی کتونی های اصل و اورجینال لکه یا چسب مشاهده نمی شود، اما اغلب بر روی کتونی های فیک لکه چسب یا رنگ مشاهده می شود.
  4. ظاهر دو لنگه کتونی در کتونی های اورجینال کاملاً یکسان و شبیه به هم است، اما لنگه های کتونی فیک با هم تفاوت دارند و ممکن است یک لنگه ضخیم تر یا بزرگ تر باشد و یا حتی طراحی لنگه ها یکسان نباشد.
  5. زیره کتونی های اصل و اورجینال از پلاستیک مرغوب و درجه یک تولید شده و کاملاً سبک می باشد تا کتونی وزن کمتری داشته باشد، اما زیره کتونی های فیک کاملاً نامرغوب بوده و وزن بیشتری دارند.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال که چرا لازم است کتونی اصل و اورجینال بخریم پاسخ داده و تفاوت کتونی اورجیناب با کتونی فیک را نیز بیان کردیم، امیدواریم که از مطالعه مقاله لذت کافی برده باشید.

کد خبر: ۲۹۶٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha